وزیر خارجه ایران: مذاکرات با آمریکا به دلیل شرایط خاص منطقه متوقف شده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که روند مذاکرات غیرمستقیم با ایالات متحده به دلیل شرایط خاص منطقه فعلاً متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، «سید عباس عراقچی» که به مسقط سفر کرده، در مورد مسائل منطقه و مذاکرات ایران و آمریکا گفت: این سفر با هدف بررسی شرایط منطقه و رایزنی در خصوص آن انجام شده است. ما آمادگی کامل برای هر سناریویی را داریم، اما به‌طور مسلم خواهان افزایش تنش و جنگ نیستیم.

عراقچی درباره نقش عمان در حل مشکلات منطقه اظهار کرد: عمان همواره به‌عنوان یک میانجی در مشکلات منطقه‌ای عمل کرده و در رابطه با ایران و آمریکا نیز تلاش کرده تا فضایی برای مذاکرات ایجاد کند. این نقش‌آفرینی در گذشته نیز وجود داشته و به روند مسقط معروف است.

او همچنین تصریح کرد که در حال حاضر، روند مسقط به دلیل شرایط خاص منطقه متوقف شده و زمینه‌ای برای گفت‌وگوها نمی‌بیند. عراقچی افزود: تا زمانی که بحران جاری را پشت سر نگذاریم، نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا وارد مذاکرات جدید شویم یا خیر و روند کار به چه شکل خواهد بود.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی تأکید کرد که در این سفر تماسی با دیگر کشورها برقرار نشده است، اما مواضع ایران را در تمامی رایزنی‌ها با قوت بیان کرده و خواسته است که این مواضع به اطلاع تمامی طرف‌ها برسد. او خاطرنشان کرد: ما خواهان جنگ و درگیری نیستیم، هرچند برای آن آمادگی کامل داریم. معتقدیم دیپلماسی باید فعال شود تا از وقوع یک بحران بزرگ در منطقه جلوگیری کند.

مخالفت دادگاه اسپانیا با بازداشت رهبر جبهه پولیساریو
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا