هشدار درباره شیوع سویه جدید کووید ۱۹ در انگلیس

آژانس امنیت بهداشتی انگلیس از افزایش مراجعات و بستری‌های بیماران کرونایی در پی شیوع سویه جدیدی از کووید ۱۹ با نام XEC خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، آمارهای این آژانس نشان می‌دهد که نرخ پذیرش بیماران مبتلا به این سویه در بیمارستان‌ها طی هفته منتهی به ۶ اکتبر به ۴.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است که نسبت به ۳.۷ در هفته قبل افزایش یافته است. بیشترین موارد بستری نیز در شمال شرق انگلیس با نرخ ۸.۱۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده و افراد بالای ۸۵ سال بیشترین خطر بستری شدن را دارند.

سویه XEC که ترکیبی از سویه‌های KS.۱.۱ و KP.۳.۳ است، علائمی مانند خستگی، سردرد، گلودرد و تب بالا ایجاد می‌کند. این سویه برای اولین بار در ژوئن در آلمان شناسایی شد و اکنون در کشورهای دیگری نظیر ایالات متحده و دانمارک نیز یافت شده است. با این حال، کارشناسان معتقدند واکسن‌های به‌روز شده همچنان در برابر این سویه محافظت کافی ایجاد می‌کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده نیز بر رعایت بهداشت و تصفیه هوای محیط تأکید کرده و متخصصان وزارت بهداشت انگلیس خواستار نظارت بیشتر بر سویه XEC برای درک بهتر علائم و روند آن شده‌اند.

 

 

کدام کشورها شنبه تعطیل هستند؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا