اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در غزه و لبنان؛ تحریم‌های جدید علیه ایران در دست بررسی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از درخواست این اتحادیه برای آتش‌بس فوری در غزه و لبنان خبر داد و گفت که پیشنهاداتی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل ادعای ارسال موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، «جوزپ بورل» امروز (دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اظهار داشت که تحولات جنگ اوکراین و ناآرامی‌های غرب آسیا در دستور کار این نشست قرار دارد. او با تأکید بر وخامت اوضاع در هر دو منطقه، از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه و اوکراین خبر داد.

بورل ضمن اشاره به افزایش حملات رژیم صهیونیستی علیه نیروهای سازمان ملل در لبنان و تخریب زیرساخت‌های غزه، بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در منطقه تأکید کرد. وی همچنین از احتمال تحریم شهرک‌نشینان اسرائیلی و حتی ارتش اسرائیل به دلیل خشونت‌ها در کرانه باختری خبر داد.

در ارتباط با ایران، بورل تأیید کرد که پیشنهاداتی برای تحریم ایران به دلیل اتهام ارسال موشک به روسیه مطرح شده است. او افزود که اتحادیه اروپا این پیشنهادات را بررسی می‌کند، اگرچه ایران و روسیه این اتهامات را بی‌اساس خوانده و رد کرده‌اند.

 

بهترین برندهای فر توکار در ایران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا