روزنامه عبری: خسارت مالی اسرائیل از حمله ایران قابل توجه بود

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز اعلام کرد که حمله موشکی ایران به اسرائیل در تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۴، بیشترین خسارت مالی را از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به اسرائیل وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، بر اساس خبر این روزنامه، داده‌های مالیاتی اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که خسارت‌های واردشده به اموال غیرنظامیان در این حمله بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون شیکل (۴۰ تا ۵۳ میلیون دلار) برآورد شده است. این در حالی است که ارتش اسرائیل همچنان به سانسور شدید اطلاعات مربوط به تلفات و خسارات این حمله ادامه می‌دهد.

در این حمله، ایران با شلیک ۲۰۰ موشک به اهداف نظامی در اسرائیل، آن را پاسخی به ترور «اسماعیل هنیه»، «سید حسن نصرالله» و «عباس نیلفروشان» اعلام کرد. جمهوری اسلامی تأکید کرده که در این عملیات، تنها پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داده و از حمله به مناطق مسکونی خودداری کرده است.

بر اساس این گزارش، تنها خسارت ناشی از اصابت یک موشک در نزدیکی مجتمع Sea & Son در ساحل شمال تل‌آویو، حدود ۵۰ میلیون شیکل (۱۳.۵ میلیون دلار) تخمین زده شده است. همچنین، آسیب‌های شدیدی به رستوران‌ها و آپارتمان‌های لوکس در این منطقه وارد آمده است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع ناشناس اشاره کرده که اگر موشک به ساختمانی با ۲۵۰ آپارتمان اصابت می‌کرد، تلفات زیادی در پی داشت. علاوه بر این، خسارت‌هایی به ۱۰ منطقه دیگر از جمله هود هشارون وارد شده که تخمین زده می‌شود در یک ساختمان در این منطقه بیش از ۱۰ میلیون شیکل (۲.۶ میلیون دلار) خسارت ایجاد شده باشد.

ترکیه حمله تروریستی در پاکستان را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سه =

دکمه بازگشت به بالا