اتحادیه اروپا حمله اسرائیل به نیروهای صلح‌بان سازمان ملل را محکوم کرد / آمریکا نگران شد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرز لبنان را محکوم کرده و آمریکا نیز نگرانی خود را از این اقدام ابراز داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرز لبنان با اراضی اشغالی را به شدت محکوم کرد. وی نوشت: “خط دیگری در لبنان به‌طور خطرناکی شکسته شد؛ ارتش اسرائیل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را که مواضعشان کاملاً مشخص است، گلوله‌باران کرد.” بورل تأکید کرد که این اقدام غیرقابل قبول بوده و هیچ توجیهی ندارد.

این واکنش در پی حمله نظامیان اسرائیلی به سه مقر نیروهای یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) در جنوب لبنان رخ داد. منابع مطلع در یونیفل به شبکه الجزیره تأیید کردند که در این حمله دو نیروی یونیفل دچار جراحت شده‌اند.

همچنین، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از این حادثه ابراز نگرانی کرده و تأکید کرد که ایالات متحده از اسرائیل برای ارائه جزئیات درباره این حمله فشار خواهد آورد. وی گفت که عملیات اسرائیل در نزدیکی “خط آبی” نباید امنیت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل را تهدید کند. خط آبی مرزی است که سازمان ملل در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرده است، اما بارها از سوی رژیم صهیونیستی نقض شده است.

 

 

 

اسرائیل به توافق احتمالی برای احیای برجام متعهد نخواهد بود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا