سید ستار هاشمی: گشایش فیلترینگ با رویکردی کارشناسی در راه است

وزیر ارتباطات از گشایش‌های آتی در حوزه فیلترینگ با توجه به مطالبه عمومی و نگاه کارشناسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه نشست مدیران ارشد صنعت پست که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره فیلترینگ و گشایش‌های احتمالی اظهار کرد: «مطابق با قولی که رئیس‌جمهور در این زمینه داده‌اند و مأموریتی که به ما محول شده است، کارهای کارشناسی انجام شده و به‌زودی شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود. این گشایش‌ها اما با نگاهی کارشناسی دنبال خواهند شد، چرا که این مسئله یک مطالبه عمومی است.»

وی درباره اینترنت ماهواره‌ای و سیاست دولت در این زمینه توضیح داد: «این موضوع ورای بحث دولت‌ها و در چارچوب قوانین بین‌المللی است. منظومه‌های ماهواره‌ای باید قواعد سرزمینی را به رسمیت بشناسند و ما نیز بر این باوریم که استفاده از فناوری، استفاده از فرصت‌هاست و این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.»

هاشمی همچنین در خصوص فیبرنوری گفت: «ما تکلیف داریم ۲۰ میلیون پوشش در پروژه فیبرنوری ایجاد کنیم و اپراتورها موظف‌اند در زمان معین این اتصال را برقرار کنند. به سازمان تنظیم مقررات اعلام شده است که برای بررسی میدانی و بازنگری در این پروژه اقدام کنند.»

 

 

ابراز همدردی رئیس‌جمهور به مناسبت کشته شدن نخست‌وزیر پیشین ژاپن
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا