واکنش حماس به جنایت صهیونیست‌ها علیه آوارگان فلسطینی در دیرالبلح

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه‌ای به جنایت جدید اشغالگران علیه آوارگان فلسطینی در دیرالبلح و ادامه جنایات در شمال غزه واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، در این بیانیه، حماس اعلام کرد که ارتش اسرائیل مسجدی را که آوارگان در دیرالبلح در آن اسکان داشتند، بمباران کرده و کشتار در شمال غزه جنایتی جنگی با حمایت آمریکا است. این جنبش همچنین تأکید کرد که این جنایات، ماهیت رژیم تروریستی و نازیستی اسرائیل و رهبران آن را آشکار می‌کند.

در حالی که بمباران هوایی اردوگاه‌های جبالیا و بیت لاهیا در شمال غزه ادامه دارد، منابع خبری گزارش دادند که ارتش اشغالگر با بمباران یک مسجد و یک مدرسه در استان مرکزی، دست به دو کشتار زده است. بر اساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی غزه، این حملات ۲۴ شهید و ۹۳ زخمی برجای گذاشته‌اند.

حماس در ادامه از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست که به خیزش‌های خود ادامه داده و با برگزاری راهپیمایی‌های خشمگینانه، برای اعمال فشار بر اسرائیل و پایان دادن به نسل‌کشی و محکومیت این اشغالگری، تلاش کنند.

همچنین جنبش مجاهدین فلسطین با محکومیت حملات صهیونیستی به محله‌های غیرنظامی در حومه جنوبی بیروت و ادامه کشتار در نوار غزه، از مردم خواست که سکوت خود را شکسته و در برابر تجاوزات اسرائیل علیه ملت‌های فلسطین و لبنان واکنش نشان دهند. این جنبش سکوت جامعه جهانی و ناامیدی رسمی اعراب در قبال کشتارهای غزه را محکوم کرد و تأکید کرد که این جنایات لکه ننگی بر بشریت است.

جنبش مجاهدین همچنین اعلام کرد که دولت آمریکا را مسؤول کامل این جنایات می‌داند و با حمایت‌های نظامی و پوشش بین‌المللی خود از دولت نازی‌مسلک نتانیاهو، شریک اصلی در این کشتارهاست.

به وعده‌هایم عمل کردم
هم اکنون بخوانید

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سه =

دکمه بازگشت به بالا