روسیه: احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران غیرقابل‌قبول است

یک دیپلمات ارشد روسیه تأکید کرد که حتی مطرح کردن احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، اقدامی خطرناک و غیرقابل‌قبول است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، در گفت‌وگویی با شبکه «اسپوتنیک» با ابراز نگرانی از ادعاهای برخی منابع اسرائیلی درباره احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: «حتی در نظر گرفتن این احتمال غیرقابل‌قبول و خطرناک است، زیرا خطر درگیری مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای را نمی‌توان دست کم گرفت.»

وی همچنین هشدار داد که هرگونه تنش در این منطقه، عواقب خطرناکی برای سراسر خاورمیانه خواهد داشت و تأسیسات هسته‌ای باید از فهرست هرگونه درگیری‌ها خارج شوند.

ریابکوف همچنین از جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا به شدت با هرگونه احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران مخالفت کنند و صدای اعتراض خود را بلند کنند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که برخی منابع صهیونیستی پس از شکست در عملیات «وعده صادق ۲» سپاه پاسداران، ادعای احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کرده بودند. همچنین، رئیس‌جمهور آمریکا «جو بایدن» اعلام کرد که واشنگتن مخالف هرگونه حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران است.

 

 

کسری بودجه ۲۰۱۹ آمریکا در حدود یک تریلیون دلار
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =

دکمه بازگشت به بالا