جو سازی و سخنان جنگ طلبانه نتانیاهو در سازمان ملل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استفاده از تریبون سازمان ملل، جنایات این رژیم را توجیه کرده و تهدیدهای جنگ‌طلبانه علیه ایران و مقاومت را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که حماس باید از غزه خارج شده و سلاح‌های خود را تحویل دهد. وی همچنین با اشاره به تجاوزات نظامی علیه لبنان ادعا کرد که اسرائیل اجازه نخواهد داد حزب‌الله در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شود.

نتانیاهو در ادامه به جوسازی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که ایران در آوریل گذشته با حملات پهپادی به اسرائیل تعرض کرده است و در پاسخ به هرگونه حمله، اسرائیل نیز اقدام متقابل خواهد داشت. وی همچنین تهدید کرد که هیچ نقطه‌ای در ایران و منطقه خاورمیانه از دسترس نظامی اسرائیل در امان نخواهد بود.

نتانیاهو در ادامه با تکرار اتهاماتش علیه ایران گفت: بعداز ۷ اکتبر، ایران از ۶ جبههٔ دیگر حملاتی را علیه اسرائیل راه‌اندازی کرده است. ایران به‌دنبال گسترش افراط‌گرایی به فراسوی خاورمیانه است و به همین دلیل است از شبکه‌های تروریستی در هر ۵ قاره حمایت مالی می‌کند.

لازم به ذکر است در حین سخنرانی نتانیاهو تعداد زیادی از نمایندگان کشورها، صحن عمومی را به نشانه اعتراض ترک کردند.

 

رایزنی ایران و ونزوئلا در مورد هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم روابط دو کشور
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا