ظریف: بازگشت به توافق هسته‌ای شرط مذاکره مستقیم با واشنگتن است

ظریف تأکید کرد که آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد و به برجام بازگردد تا امکان مذاکرات مستقیم با ایران فراهم شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور، در گفت‌وگویی که روز سه‌شنبه توسط شبکه «ام اس ان بی سی» منتشر شد، اعلام کرد که آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران باید توافق هسته‌ای را احیا کرده و تحریم‌های خود را لغو کند.

ظریف با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در تهران، این اقدام را تروریستی خوانده و تأکید کرد که ایران حق پاسخ‌گویی در زمان و به شیوه دلخواه خود را حفظ می‌کند. او در خصوص احتمال تلافی‌جویی ایران تأکید کرد: «ما به شیوه خود پاسخ خواهیم داد.»

پاسخ ایران به آمریکا و مسائل هسته‌ای

ظریف همچنین درباره امکان بازگشت ایران به میز مذاکرات مستقیم با آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای گفت: «این ایران نبود که از توافق خارج شد. آمریکا باید به تعهدات خود بازگردد و سپس فرصت‌های جدید برای مذاکره در موضوعات مورد علاقه دو طرف فراهم خواهد شد.»

وی با رد ادعای دسترسی ایران به مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای، تحریم‌ها را عامل مشکلات اقتصادی مردم ایران دانست و تأکید کرد که لغو تحریم‌ها می‌تواند راه‌حل مشکلات باشد.

ایران و روسیه در جنگ اوکراین

در پاسخ به اتهامات کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین، ظریف اظهار داشت: «از زمان به روی کار آمدن دولت دکتر پزشکیان، هیچ موشکی به روسیه ارسال نشده است. ایران همچنین پهپادهای خود را به روسیه ارائه نکرده است.»

 

 

برای دفاع از خود، منتظر آمریکا نمی‌مانیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا