بسته شدن بندر حیفا به دلیل حملات مقاومت و افزایش نگرانی از تشدید تنش‌ها

بندر حیفا، بزرگ‌ترین بندر تجاری اسرائیل، در پی حملات مقاومت و افزایش نگرانی‌ها از گسترش حملات، تا اطلاع ثانوی بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، به نقل از رسانه‌های عبری، بندر حیفا از امروز به روی تردد مسافران بسته شده است. با وجود اینکه هنوز گزارشی رسمی از سوی منابع اسرائیلی منتشر نشده، احتمال پرهیز کشتی‌های خارجی از رسیدن به این بندر به دلیل حملات حزب‌الله و ادامه حملات گروه‌های مقاومت یمن و عراق وجود دارد.

حزب‌الله لبنان امروز اعلام کرد که در واکنش به تجاوزات اخیر اسرائیل به جنوب لبنان و انفجارهای رخ‌داده در بیروت، پایگاه‌های نظامی در شهر حیفا را با موشک‌های فادی ۱ و ۲ هدف قرار داده است. به گزارش خبرنگار تلویزیون عربی از حیفا، این بمباران‌ها منجر به ویرانی‌های گسترده‌ای در این شهر شده و نگرانی از گسترش تنش‌ها را افزایش داده است.

همچنین جنبش انصارالله یمن دو روز پیش اعلام کرد که در یک عملیات مشترک با گروه‌های عراقی، چهار کشتی را در بندر حیفا هدف حمله قرار داده‌اند. این حملات در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی و به عنوان بخشی از نبرد گسترده علیه اسرائیل صورت گرفته است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که از دو روز پیش مدارس، بوستان‌ها و سواحل حیفا تعطیل شده و ارتش اسرائیل از ساکنان این مناطق خواسته است تا در نزدیکی پناهگاه‌ها باقی بمانند. بیمارستان رامبام نیز پارکینگ زیرزمینی خود را به عنوان بخش اورژانس آماده کرده است.

بندر حیفا به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری اسرائیل نقش حیاتی در تجارت این رژیم ایفا می‌کند و بسته شدن آن می‌تواند تأثیرات اقتصادی گسترده‌ای برای اسرائیل به همراه داشته باشد.

رئیس حوزه هنری با مدیران ارشد وزارت فرهنگ عراق دیدار کرد/انجام یک همکاری استراتژیک
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا