آمریکا به انصارالله یمن پیشنهاد توقف حملات در دریای سرخ را ارائه کرد

یک منبع آگاه از ارائه پیشنهاداتی از سوی آمریکا به انصارالله یمن از طریق میانجی‌های منطقه‌ای در ازای توقف حملات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، یک منبع آگاه در واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که آمریکا از طریق عمان پیشنهاداتی به انصارالله یمن ارائه کرده است. این پیشنهاد شامل حذف نام انصارالله از لیست تروریسم آمریکا و ارائه حمایت‌های مالی به این جنبش در ازای توقف حملات آن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ است. با این حال، این منبع تصریح کرد که پیشنهاد واشنگتن شامل به رسمیت شناختن مقامات انصارالله در صنعا نمی‌شود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، اعلام کرده بود که این جنبش پیشنهادهایی از واشنگتن دریافت کرده که شامل به رسمیت شناختن دولت صنعا نیز هست، اما منبع آگاه این موضوع را تکذیب کرد.

در همین حال، پنجشنبه گذشته وزیر دفاع یمن، ائتلاف به رهبری عربستان را به جنگ بی‌امان تهدید کرد. این تنش‌ها در شرایطی است که هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن، نسبت به افزایش درگیری‌ها در جبهه‌های یمن و خطر بازگشت به جنگ فراگیر هشدار داده است.

 

 

۳ دلیل اصلی برای فاصله گرفتن ترکیه از آمریکا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا