عارف: گردشگری با ایران هراسی مقابله می‌کند‌

معاون اول رئیس‌جمهور گفت که دیپلماسی گردشگری نقش مهمی در مقابله با ایران هراسی دارد و زیرساخت‌های گردشگری کشور نیاز به تقویت و توسعه بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، در مراسم تودیع و معارفه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که امروز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه برگزار شد، بر اهمیت دیپلماسی گردشگری در مقابله با ایران هراسی تأکید کرد.

رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، در این مراسم بر اهمیت وفاق و همدلی در جامعه تأکید کرد و افزود: «ما نباید مطالبات مردم را فراموش کنیم و باید به وفاق و همدلی در مسیر توسعه توجه کنیم.» او همچنین به اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی و تقویت هویت ملی اشاره کرد و گفت: «باید با امیدآفرینی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های میراث فرهنگی، موانع توسعه را برطرف کنیم.»

محمدرضا عارف نیز در این مراسم یاد و خاطره شهدای دولت را گرامی داشت و گفت: «رمز ماندگاری انقلاب وحدت است. میراث فرهنگی نماد تمدن غنی ایرانی است و باید با حفاظت و مرمت به نسل‌های آینده بسپاریم.» وی ادامه داد که باید در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری آسیب‌شناسی کرده و اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت این بخش‌ها انجام داد. عارف همچنین تأکید کرد که گردشگری می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی و تقویت دیپلماسی فرهنگی نقش مؤثری داشته باشد.

او افزود: «کشور ما با ویژگی چهار فصل بودن، پتانسیل برجسته‌ای در گردشگری دارد که هنوز به اندازه کافی از آن بهره‌برداری نشده است. باید زیربناهای گردشگری را تقویت کرده و با کمک بخش خصوصی و قوانین مناسب، موانع موجود را برطرف کنیم.»

ایران می‌تواند با تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی پاسخ مناسبی به غرب بدهد
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا