نشریه آلمانی: حمله روسیه به یک موسسه نظامی در پولتاوا بوده است

یک نشریه آلمانی در گزارشی، ادعای مقام‌های کی‌یف مبنی بر هدف قرار گرفتن یک بیمارستان در حمله اخیر روسیه را تکذیب کرد و تأکید کرد که منطقه هدف قرار گرفته شده یک «موسسه نظامی» بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو ، روزها پس از حمله روسیه به مرکز آموزشی ارتش اوکراین در پولتاوا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این حمله به یکی از دقیق‌ترین حملات نظامیان روس از ابتدای جنگ اوکراین بوده است. بر اساس گزارش‌ها، ده‌ها نیروی ارتش اوکراین در این حمله کشته شدند.

در واکنش به این حمله، مقامات اوکراینی ادعا کردند که مرکز هدف یک بیمارستان بوده و تمام کشته‌شدگان غیرنظامی هستند. این ادعا موجب انتقادات گسترده‌ای از کشورهای غربی و متحدان اوکراین شد.

با این حال، نشریه آلمانی «بیلد» در گزارشی که به نقل از خبرنگاران میدانی خود منتشر کرد، تأکید کرد که هدف موشک‌های روسیه، موسسه نظامی ارتباطات اوکراین بوده است که محل آموزش و تعلیم متخصصان مخابرات جنگی است. این نشریه همچنین افزود که ادعای اوکراینی‌ها مبنی بر هدف قرار گرفتن یک بیمارستان تأیید نشده است.

بیلد گزارش داد که در این حمله دست‌کم ۵۳ نظامی کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شده‌اند. برخی منابع از تلفات بیشتر و وجود مربیان نظامی خارجی در این حمله خبر داده‌اند. علاوه بر بحران میدانی، اوکراین با بحران سیاسی نیز روبرو شده است. رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً عزل و نصب‌های جدیدی را در دولت انجام داده که با انتقادات و نگرانی‌هایی از جانب دیپلمات‌های اروپایی همراه شده است.

 

گفت‌وگوی مجدد بایدن و زلنسکی/ احتمال برگزاری دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین در روز دوشنبه/ گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و چین درباره بحران اوکراین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 5 =

دکمه بازگشت به بالا