لاپید: جنگ تا تغییر کابینه اسرائیل ادامه خواهد داشت

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که جنگ با ادامه حضور کابینه فعلی این رژیم ادامه خواهد داشت و پایان جنگ به نفع اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، یائیر لاپید در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بیان کرد که تا زمانی که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در قدرت است، جنگ در نوار غزه ادامه خواهد یافت. وی افزود که پایان جنگ در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی به نفع اسرائیل است و باید بر اساس شرایط ویژه این کشور صورت گیرد.

لاپید همچنین تصریح کرد که اسرائیل باید با تکمیل معامله تبادل اسرا به جنگ خاتمه دهد و ادامه داد که نتانیاهو با طرح موضوع محور فیلادلفیا در تلاش است تا دستیابی به توافق را ناکام بگذارد، چرا که چنین توافقی می‌تواند منجر به سرنگونی کابینه وی شود.

نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در کنفرانس مطبوعاتی دوشنبه شب خود بر تصمیم خود برای ادامه جنگ و آزاد کردن اسرای صهیونیست از طریق عملیات نظامی تاکید کرد. این در حالی است که پس از اعلام کشف اجساد ۶ نفر از اسرا توسط رژیم صهیونیستی، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شده است.

اختلاف نظر در مورد ماندن یا نماندن در محور فیلادلفیا به یکی از نقاط تنش میان مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. سران نظامی معتقدند که حضور در این محور بی‌فایده است، در حالی که نتانیاهو و وزرای تندروی او بر لزوم حفظ حضور نظامی تأکید دارند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، در تاریخ هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات ویژه‌ای را در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه «غلاف غزه» انجام داد و تعدادی از صهیونیست‌ها را به اسارت گرفت. برخی از این اسرا از طریق توافق آزاد شدند و برخی دیگر در حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند. خانواده‌های اسرای صهیونیست و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را به خاطر ماندن فرزندانشان در اسارت مقصر می‌دانند.

پیشنهاد آمریکا به ونزوئلا برای لغو تحریم صادرات نفت این کشور
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا