کیفرخواست متهمان پرونده کلاهبرداری ۸ هزار میلیارد تومانی صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه از تکمیل تحقیقات پرونده کلاهبرداری به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان و صدور کیفرخواست برای ۲۸ متهم خبر داد و بر لزوم بررسی دقیق صلاحیت شرکت‌ها توسط سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، اصغر جهانگیر با اشاره به تکمیل تحقیقات پرونده کلاهبرداری گسترده در زمینه پیش‌فروش خودرو گفت: در این پرونده، بیش از ۲۷ هزار نفر شکایت کرده و مبلغی بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان به شرکت مربوطه پرداخت کرده‌اند. این پرونده که به نام “طراوت نوین رضایت خودرو غفاری” شناخته می‌شود، حجم زیادی از فعالیت‌های دادسرای مربوطه را به خود اختصاص داده است.

وی توضیح داد: مبلغ اصلی مورد توافق در قراردادهای شاکیان به طور تقریبی ۴۲ هزار میلیارد تومان بود، اما با اقدامات قضایی، از دریافت مبالغ بیشتر جلوگیری شد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: کیفرخواست برای ۲۸ متهم پرونده صادر شده است. برای متهم ردیف اول، اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به صورت کلان و برای سایر متهمان، اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای مطرح شده است. همچنین برای دو شرکت طراوت نوین و شیرین نوش صبا نیز کیفرخواست و تقاضای انحلال صادر شده است.

وی در پایان اشاره کرد: با تعیین زمان از سوی دادگستری استان قزوین، به زودی رسیدگی قضایی به این پرونده در دادگاه آغاز خواهد شد. قوه قضائیه تأکید دارد که رسیدگی به چنین پرونده‌هایی باید قاطعانه و بازدارنده باشد. همچنین به مردم توصیه می‌شود که قبل از سرمایه‌گذاری، صلاحیت و قانونی بودن فعالیت شرکت‌ها را به دقت بررسی کنند تا از وقوع چنین کلاهبرداری‌هایی جلوگیری شود.

آزادی ۱۵۷ تن از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ از زندان به مناسبت عید سعید قربان
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا