تأکید رئیس‌جمهور بر اهمیت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در توسعه کشور

رئیس‌جمهور گفت: «ما هر مداخله‌ای که بخواهیم داشته باشیم، باید اقشار آسیب‌پذیر را مدنظر قرار دهیم و اجازه ندهیم که تحت فشار توسعه قرار گیرند. ما نخواهیم گذاشت که مداخلاتمان مردم و اقشار آسیب‌پذیر را به بحران بکشاند.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، روز سه‌شنبه، ۱۳ شهریور ۱۴۰۳، به مشهد سفر کرد و در مسیر نیشابور به مشهد، در جمع زائرانی که برای مراسم شهادت امام هشتم شیعیان به حرم مطهر ایشان می‌رفتند، حضور یافت. او سپس در نشستی با فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی شرکت کرد و به گفت‌وگو با آن‌ها پرداخت.

پزشکیان در این نشست گفت: «رضایت مردم اصل است و باید با مردم صحبت کرد. اگر مردم بدانند مصلحتشان در چیست، به متخصصان اعتماد می‌کنند. ما باید مردم را آگاه کنیم و آن‌ها را همراه کنیم تا بتوانیم اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت کشور انجام دهیم.»

رئیس‌جمهور افزود: «ما نباید تمرکزگرایی کنیم. باید از تمرکز تصمیم‌گیری در بالاترین سطوح دوری کنیم و به افراد محلی و استانی که می‌توانند کشور را بهتر اداره کنند، اختیارات بدهیم. هر مدیری باید براساس دستورالعمل مشخصی عمل کند و هدفش بهبود شرایط باشد.»

وی همچنین تأکید کرد: «اقتصاد کشور باید بر پایه تجارت و صنعت پویا باشد. وظیفه دولت‌ها فراهم کردن بستر مناسب برای تولیدکنندگان و صنعتگران است تا در امنیت کار کنند و به دولت مالیات پرداخت کنند. ما در نظر داریم مشکلاتی که بر سر راه صنعت و تجارت است را برطرف کنیم.»

پزشکیان همچنین به اهمیت توسعه تجارت با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: «ما باید بستر مناسبی برای تجارت و صادرات ایجاد کنیم و در مذاکرات با کشورهای مختلف، بهبود شرایط تجاری را مدنظر داشته باشیم.»

کشف رود مشهد به فاضلاب رو تبدیل شده است
هم اکنون بخوانید

رئیس‌جمهور در پایان اظهار کرد: «با همدلی و همکاری می‌توان به جلو حرکت کرد. ما نیازمند همدلی و همراهی همه هستیم تا بتوانیم کشور را از وضعیت فعلی خارج کنیم و عدالت و انصاف را در جامعه پیاده کنیم.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا