قسام مسئولیت عملیات‌های استشهادی در کرانه باختری را برعهده گرفت

گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، اعلام کردند که مسئولیت دو عملیات استشهادی که جمعه شب گذشته در مناطق اشغالی کرانه باختری رخ داد را به عهده می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، در بیانیه گردان‌های قسام آمده است که این عملیات‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «غوش عتصیون» و «کرمی تسور» نزدیک شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری انجام شد. این عملیات‌ها توسط «محمد احسان مرقه» و «زهدی نضال ابوعفیفه» انجام شدند. در این بیانیه آمده است که محمد مرقه با خودروی بمب‌گذاری شده خود را در یک جایگاه سوخت در غوش عتصیون منفجر کرد و سپس با سلاح خود به سوی نیروهای اسرائیلی تیراندازی کرد. در همین حال، زهدی ابوعفیفه پس از زیر گرفتن محافظ شهرک کرمی تسور، به داخل شهرک نفوذ کرده و با شلیک به سوی صهیونیست‌ها، عملیات خود را به پایان رساند.

گردان‌های قسام در ادامه این بیانیه تصریح کردند که این دو عملیات همزمان صورت گرفته و توانسته‌اند تعدادی از نیروهای اشغالگر را از پای درآورند، از جمله فرمانده تیپ عتصیون، «گال ریچ».

همچنین قسام به عملیات دیگری اشاره کرد که توسط «مهند محمود العسود» در منطقه ترقومیا انجام شد و تأکید کردند که تمامی مناطق کرانه باختری آماده برای انجام عملیات‌های مقاومت و مبارزه علیه نیروهای اشغالگر هستند.

در پایان این بیانیه، گردان‌های قسام تاکید کردند که به تعهد خود برای حمایت از مبارزان فلسطینی و تجهیز آنها با سلاح و اطلاعات لازم برای انجام عملیات‌های استشهادی پایبند هستند، تا بتوانند به هدف نهایی خود که آزادی کامل اراضی فلسطین است، دست یابند.

بیانیه حماس درباره وتوی پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکا
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا