حملات گسترده حزب الله به صهیونیست ها

حزب‌الله لبنان با صدور چندین بیانیه متوالی اعلام کرد که در پاسخ به حملات اخیر به جنوب لبنان، چندین پایگاه و شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، حزب‌الله در اولین بیانیه خود اعلام کرد که شهرک‌های «عین عیقوب»، «جعتون» و «یحیعام» را با موشک‌های خود هدف قرار داده است. این حملات در واکنش به تهاجم‌های ارتش اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان انجام شده است.

در همین حال، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که حملات حزب‌الله باعث قطعی برق در شهرک عین عیقوب شده و ساکنان این مناطق را در شرایط بحرانی قرار داده است.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که موشک‌های دیگری را به سمت پایگاه «الرمثا» در تپه‌های اشغالی کفر شوبا شلیک کرده و حملات موشکی خود را به پایگاه‌های «الزبدین» و «المناره» نیز ادامه داده است.

با آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی شاهد تبادل آتش سنگین میان حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل بوده‌اند. حزب‌الله تأکید کرده که توقف جنگ در غزه شرط اساسی این گروه برای پایان دادن به حملاتش علیه اسرائیل است.

حملات اخیر حزب‌الله که در حمایت از مقاومت غزه و در واکنش به حملات اسرائیل به غیرنظامیان در جنوب لبنان صورت گرفته، به ویژه پس از ترور «فواد شکر»، فرمانده ارشد این جنبش، به کابوسی برای ساکنان شهرک‌های شمالی اسرائیل تبدیل شده است. گزارش‌ها حاکی است که بسیاری از شهرک‌نشینان صهیونیست به دلیل نگرانی از ادامه حملات حزب‌الله، از مناطق شمالی فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند.

به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان، ده‌ها شهرک در شمال اسرائیل به دلیل حملات مداوم حزب‌الله تخلیه شده و به «شهر ارواح» تبدیل شده‌اند. ساکنان این مناطق می‌گویند که دولت نتانیاهو آن‌ها را به حال خود رها کرده و هیچ اقدامی برای حل بحران در شمال انجام نمی‌دهد.

قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا