عراقچی: پاسخ ایران به جنایت اسرائیل حتمی است

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر واکنش حتمی و حساب‌شده به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، گفت که این واکنش به‌هیچ‌وجه به دنبال تشدید تنش نخواهد بود، برخلاف رژیم صهیونیستی که به‌طور مداوم به افزایش تنش‌ها دامن می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم، در ادامه رایزنی‌های تلفنی اخیر خود با همتایان خارجی، اعلام کرد که طی روزهای شنبه و یکشنبه (سوم و چهارم شهریور)، وزرای خارجه کشورهای ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، مصر، ترکیه و عربستان سعودی با وی تماس گرفته و ضمن تبریک تصدی این سمت، درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

عراقچی افزود: «آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا، امروز (یکشنبه) برای تبریک تماس گرفت و بحث مفصلی درباره وضعیت منطقه داشتیم. به وی گفتم که واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران حتمی است و این واکنش به‌صورت دقیق و حساب‌شده انجام خواهد شد. برخلاف رژیم صهیونیستی، ایران به دنبال گسترش تنش نیست، هرچند از آن هراسی ندارد.»

وی همچنین درباره تماس‌های تلفنی با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت: «دیروز و امروز، وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز تماس گرفتند و تبریک گفتند. منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران از نظر ژئوپلیتیک و راهبردی بسیار مهم است و قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی، اهمیت گسترش روابط با کشورهای این منطقه را دوچندان کرده است.»

عراقچی به گفت‌وگوهای تلفنی با وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان سعودی نیز اشاره کرد و افزود: «دیروز و امروز، وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان نیز برای تبریک تماس گرفتند. حرکت به سمت ایجاد یک “منطقه قوی و متحد” از طریق گفت‌وگو، همکاری، هم‌افزایی و همدلی با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است.»

ادعای وال استریت ژورنال از کاهش تنش میان عربستان و آمریکا به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به ایران
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا