بورل: وضعیت خاورمیانه به سطحی بحرانی رسیده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) نسبت به تحولات اخیر در غرب آسیا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که این وضعیت می‌تواند خطرات جدی به‌ویژه در سطح منطقه‌ای و جهانی به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وضعیت خاورمیانه به سطحی خطرناک و بحرانی رسیده که تهدیدی برای منطقه و فراتر از آن به شمار می‌آید.»

خبرگزاری آناتولی به نقل از بورل گزارش داد: «از نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان، خواسته‌ام که قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل را به‌ویژه برای توقف خصومت‌ها و به ثبات رساندن وضعیت منطقه، اجرا کند.»

بورل همچنین بر اهمیت «آتش‌بس در غزه» به‌عنوان گامی ضروری برای کاهش خطرات تبدیل درگیری به یک «جنگ تمام‌عیار» تأکید کرد.

این اظهارات در واکنش به تازه‌ترین عملیات حزب‌الله لبنان بیان شد. حزب‌الله لبنان سحرگاه امروز اولین مرحله از انتقام خود از حملات رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور شهید فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد این جنبش، را آغاز کرد. برآوردها نشان می‌دهد که این عملیات ادامه خواهد داشت و مقاومت لبنان تأکید کرده که حملات پهپادی و موشکی همچنان ادامه خواهد یافت.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام دفاعی گزارش داد که ایالات متحده به رژیم صهیونیستی کمک کرد تا حملات حزب‌الله را در اوایل صبح امروز ردیابی کند، اما آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی به لبنان دخالتی نداشته است.

 

ادعای عجیب عربستان درباره حمله به قایق ایرانی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا