بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

در نخستین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ارزیابی برنامه‌های علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند. اگرچه برنامه‌های کاظمی مورد استقبال کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گرفت، اما تذکراتی در خصوص ضرورت توجه به اصل ۳۰ قانون اساسی و آموزش رایگان مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در جلسه نوبت عصر خود، به بررسی صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، پرداختند. این در حالی بود که پیش از این، در جلسه صبح به بررسی خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم پرداخته شده بود.

در آغاز جلسه، احسان عظیمی راد، نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های کاظمی خبر داد. به گفته عظیمی راد، برنامه‌های ارائه‌شده توسط کاظمی، با اهداف و نیازهای آموزش و پرورش کشور همخوانی دارد.

با توجه به اینکه هیچ نماینده مخالفی برای ثبت‌نام جهت مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش وجود نداشت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، اعلام کرد که کاظمی فرصت دارد تا به تشریح برنامه‌های خود و دفاع از عملکردش بپردازد.

در این جلسه، علیرضا کاظمی با اشاره به سابقه حرفه‌ای خود در آموزش و پرورش، اظهار داشت: «مسیر حرفه‌ای من به‌عنوان یک معلم از مدارس نقاط صفر مرزی آغاز شد و در تمامی سطوح مدیریتی آموزش و پرورش با چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه آشنا شده‌ام.»

با این حال، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون اصل نود، در تذکری شفاهی، به عدم اشاره کاظمی به اصل ۳۰ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: «بر اساس قانون اساسی، باید لوازم آموزش و پرورش رایگان برای همه اقشار کشور فراهم شود. اگرچه برنامه‌های کاظمی در راستای تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی بود، اما انتظار می‌رفت که ایشان به موضوع آموزش رایگان نیز توجه داشته باشد.»

وزارت‌خزانه‌داری آمریکا وزیر کشور و چند مقام نظامی ایران را تحریم کرد
هم اکنون بخوانید

نمایندگان مجلس در روزهای آتی به بررسی صلاحیت سایر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم ادامه خواهند داد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا