شروط جدید رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس؛ حماس مخالفت می‌کند

در دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی شروط جدیدی مطرح کرده است که با مخالفت حماس مواجه شده است. این شروط شامل حفظ نیروهای اسرائیلی در داخل غزه است که حماس آن را نمی‌پذیرد.

به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات اخیر آتش‌بس در دوحه، شروط جدیدی را برای دستیابی به توافق مطرح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، منابع مطلع از این مذاکرات می‌گویند که حماس این شروط را که شامل حفظ نیروهای اسرائیلی در داخل غزه و در مرز با مصر می‌شود، رد کرده است. حماس بر خواسته‌های خود مبنی بر «آتش‌بس کامل، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، بازگشت عادی آوارگان و یک توافق تبادل اسرا بدون محدودیت» تأکید دارد.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه اعلام کرد که طرف‌ها به توافق در مورد گروگان‌ها نزدیک‌تر از هر زمان دیگری هستند، هرچند این توافق هنوز به‌طور کامل محقق نشده است. دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از تلاش‌های واشنگتن و دیگر میانجی‌ها برای متقاعد کردن حماس به پذیرش توافق گروگان‌ها تقدیر کرده است.

اما «سامی ابوزهری»، یکی از رهبران حماس، تأکید کرده است که دولت بایدن تنها در تلاش است تا در رابطه با احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس، «فضای مثبت کاذب» ایجاد کند. او هشدار داده که ایالات متحده قصد واقعی برای توقف جنگ در غزه ندارد و تنها درصدد خرید زمان است.

این مذاکرات قرار است هفته آینده در قاهره از سر گرفته شود.

 

خبرنگاران با رویکرد نقادانه، پرسشگرانه و خلاقانه یاری‌گر کشور در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باشند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا