سازمان ملل خواستار آتش‌بس ۷ روزه در غزه برای واکسیناسیون کودکان شد

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با درخواست برقراری آتش‌بس ۷ روزه در غزه، هشدار دادند که خطر شیوع فلج اطفال میان کودکان منطقه جدی است. این نهادها خواستار اجرای کارزار واکسیناسیون فوری برای محافظت از ۶۴۰ هزار کودک در برابر این بیماری شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو،  دو نهاد سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، با صدور بیانیه‌ای مشترک، نسبت به احتمال شیوع فلج اطفال در میان کودکان غزه هشدار داده و خواستار آتش‌بس ۷ روزه در این منطقه به منظور اجرای کارزار واکسیناسیون شده‌اند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که نمونه‌هایی از ویروس فلج اطفال در فاضلاب غزه مشاهده و برخی از کودکان علائم این بیماری مسری را نشان دادند. به گفته این دو سازمان، این کارزار واکسیناسیون قرار است در اواخر اوت و اوایل سپتامبر اجرا شود و هدف آن واکسینه کردن ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در برابر نوع دوم ویروس فلج اطفال (cVDPV2) است.

بیانیه WHO و یونیسف تأکید می‌کند که برای اجرای این عملیات واکسیناسیون در دو مرحله، نیاز به به‌کارگیری ۲۷۰۰ متخصص سلامت در سراسر نوار غزه وجود دارد. این دو نهاد سازمان ملل تأکید کردند که این اقدام برای جلوگیری از گسترش بیماری در میان کودکان غزه و حفاظت از سلامت آنها ضروری است.

 

 

تحرک جدید آمریکا علیه کره‌شمالی در شورای امنیت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 3 =

دکمه بازگشت به بالا