وضعیت اضطراری در «بلگورود» روسیه

فرماندار منطقه بلگورود روسیه امروز (چهارشنبه) از اعلام وضعیت فوق‌العاده در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، اوکراین حمله‌ای غافلگیرانه را به خاک روسیه انجام داد و منطقه مرزی بلگورود را بمباران کرد. در پی این حمله، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود اعلام کرد که وضعیت در این منطقه به شدت متشنج و خطرناک است. او همچنین افزود که تیراندازی‌های روزانه نیروهای مسلح اوکراین ادامه دارد، منجر به تخریب خانه‌ها و تلفات جانی در میان غیرنظامیان شده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گلادکوف در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که برای حمایت بیشتر از غیرنظامیان و ارائه کمک به قربانیان، وضعیت اضطراری منطقه‌ای به اجرا درآمده است. همچنین درخواست‌هایی برای اعلام وضعیت اضطراری فدرال نیز به کمیسیون دولتی ارائه شده است.

منطقه بلگورود که در حدود ۴۰ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد، مورد حملات پهپادی نیز قرار گرفته است. حملات اوکراینی‌ها از روز سه‌شنبه گذشته به منطقه کورسک در خاک روسیه آغاز شده و منجر به تلفات سنگین و تصرف موقت چند روستا شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، با اشاره به این حملات، اظهار کرد که رژیم کی‌یف پیشنهادهای صلح مسکو را رد کرده و تاکید کرد که نیروهای امنیتی روسیه باید از اجرای عملیات‌های ضد تروریستی در مناطق مرزی اطمینان حاصل کنند.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که کی‌یف علاقه‌ای به تصرف قلمرو روسیه ندارد و اقدامات دفاعی این کشور را مشروع دانست و تاکید کرد که با برقراری صلح عادلانه، این حملات متوقف خواهند شد.

 

مامور بازداشت‌کننده جورج فلوید به قتل درجه دو متهم شد
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا