نامه گلایه آمیزحزب جمهوریت به پزشکیان درباره کابینه پیشنهادی

درباره روند انتخاب کابینه برای مردم شفاف سازی کنید

با بالاگرفتن انتقادات به کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، دفتر سیاسی حزب جمهوریت ایران اسلامی با نوشتن نامه ای گلایه آمیز به رئیس جمهور، پیشنهاداتی را در راستای عملکرد مطلوب تر دولت چهاردهم در آغاز راهش مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو به نقل از روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی، متن نامه دفتر سیاسی حزب‌ جمهوریت ایران اسلامی به دکتر پزشکیان از قرار زیر است:

رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

با اهداء سلام و تحیات همان گونه که آگاهی دارید حزب جمهوریت ایران اسلامی به دبیر کلی دانشمند محترم و سیاستمدار پیشرو حضرت آیت‌الله دکتر منتجب نیا از همان آغاز نامزدی جنابعالی، ضمن استقبال از این اقدام بهنگام با تمام ظرفیت اعضای خود در سراسر کشور، ستادهای انتخاباتی را در پاسخ به مشارکت جویی جنابعالی فعال نمود و در هر دو دوره با فعالیت توانفرسا و نفس گیر، آنچنان که ویژگی این دوره بود، در رقم زدن این پیروزی نقش آفرینی کرد.

اینک پس از آن پیروزی شیرین، هر لحظه و هر روز با سیل مطالبات و انتظارات گروههای رای دهنده مواجه گردیده که خواستار پاسخی در خور و اقناع کننده می باشند.

متاسفانه انتشار لیست نهایی وزرای پیشنهادی، موجی از نگرانی و نارضایتی ایجاد نموده است که البته به نوعی بیانگر جامعه ای زنده و پویا بوده که در عین حال هوشمندانه پیگیر نتایج رای به تغییر است. این نگرانی ها ناشی از حضور برخی اسامی در لیست پیشنهادی وزرا می باشد که می توانند تعیین کننده گلوگاه های شعارهای تبلیغاتی جنابعالی باشند. همچنین خلاء برخی اسامی دیگر نیز عدم تناسب لیست با آنچه وعده داده شده و اوضاع کنونی کشور می طلبد را نمایان می سازد.

درخواست هادی خامنه ای از پزشکیان در چینش اعضای کابینه
هم اکنون بخوانید

مطالبات گروه های تحریک پذیر، مانند جوانان و زنان و اقوام و مذاهب که مطالبات به حق و انباشته ای دارند، به وضوح نادیده گرفته شده و پیش بینی می شود که به زودی آتش زیر خاکستر تبدیل به چالشی بی پایان در سر راه دولت شما شود. لذا تا دیر نشده و فرصت باقی است، با توجه به نگرانی های جدی دوستان و حامیان شما از ایجاد گسست در پیوندهای ایجاد شده ملی ناشی از این انتخاب، و تسری دلسردی عمومی در میان مردم و نیز ضرورت تحقق باورها و تعهدات صادقانه جنابعالی در پاسخ به نیازهای اساسی جامعه آسیب دیده کشور، ضرورت دارد تا در قبال تاثیرات نامطلوب اجتماعی و سیاسی ناشی از لیست کابینه معرفی شده به مجلس، با استفاده از ظرفیت های ذیل نسبت به ترمیم فوری شکاف های در حال ظهور اقدام شود:

۱. در راستای عمل به سخنان و مواضع انتخاباتی صادقانه شما مبنی بر بیان صریح آن دسته از موانع و مشکلاتی که در روند انجام نیات و خواست جنابعالی قرار می گیرد، در این نقطه و مرحله حساس و در پی خواست عمومی، پیشنهاد این حزب، سخن گفتن با ولی نعمتان کشور است. در میان گذاردن روند تعیین وانتخاب اعضای کابینه معرفی شده با مردم و تلاش در جهت اقناع افکار عمومی می تواند ضمن آشکار نمودن تنگناها و موانع احتمالی فراروی شما، زمینه استحکام هر چه بیشتر بدنه جامعه با رییس جمهور منتخب را فراهم آورده و بستر را برای ارائه‌ هر چه بهتر خدمات دولت چهاردهم مهیا سازد.

۲. با عنایت به ظرفیت های قانونی موجود، رئیس جمهور می تواند در هر مرحله تا پیش از رای اعتماد نسبت به اصلاح و یا پس گرفتن برخی اسامی معرفی شده اقدام نماید. لذا، پیشنهاد می‌شود در راستای توجه به خواست عمومی و نیز تامین نظر سنجیده و دلسوزانه بخش بزرگی از حامیان شما، نسبت به حذف موقت آن اسامی که به طور خاص در عرصه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی قادر نخواهند بود نظرات و باورهای شما را عملیاتی و اجرایی کنند، اقدام نموده و ترتیبی اتخاذ شود تا فراهم شدن فرصتی مناسب و تعیین و معرفی افراد واجد صلاحیت جایگزین، آن وزارتخانه ها به صورت موقت با مدیریت و سرپرستی شخص رئیس جمهور محترم اداره شود.

آغاز به‌ کار چهار کارگروه تخصصی در معاونت امور زنان ریاست جمهوری
هم اکنون بخوانید

دفتر سیاسی حزب جمهوریت ایران اسلامی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =

دکمه بازگشت به بالا