زلنسکی: ۱۰۰ سرباز روسیه را اسیر کرده‌ایم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شد که نیروهای اوکراینی در منطقه کورسک روسیه پیشروی کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ سرباز روس را اسیر کرده‌اند. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها میان روسیه و اوکراین همچنان بالا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز چهارشنبه در پیامی تلگرامی اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در منطقه کورسک روسیه پیشروی‌هایی داشته‌اند و موفق شده‌اند بین یک تا دو کیلومتر در بخش‌های مختلف این منطقه نفوذ کنند. وی همچنین مدعی شد که بیش از ۱۰۰ سرباز روس در جریان این عملیات به اسارت نیروهای اوکراینی درآمده‌اند.

زلنسکی در پیام خود از تمام افرادی که در این عملیات شرکت داشته‌اند قدردانی کرد و تاکید کرد که ممکن است نیاز به اعمال حکومت نظامی در منطقه کورسک روسیه وجود داشته باشد.

این در حالی است که فرماندار منطقه بلگورود روسیه نیز در پی افزایش درگیری‌ها در منطقه همسایه کورسک، وضعیت فوق‌العاده فدرال را اعلام کرده است. همچنین، وزارت خارجه روسیه اقدامات اوکراین در کورسک را محکوم کرده و آن را تضعیف‌کننده دورنمای راه‌حل صلح‌آمیز برای این درگیری دانسته است.

حمله به کورسک از سه‌شنبه گذشته آغاز شد و نیروهای اوکراینی وارد این منطقه شدند. دو روز پیش نیز زلنسکی تأیید کرده بود که نیروهای اوکراینی به این منطقه حمله کرده‌اند.

در واکنش به این تحولات، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، این حمله را “تروریستی” توصیف کرد و وعده داد که نیروهای روسیه به آن پاسخ خواهند داد.

 

مسکو مطالباتش از واشنگتن را به مذاکرات وین سنجاق کرده/ گروگان روسیه بودن خلاف مصالح، منافع و قانون اساسی کشورمان است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 18 =

دکمه بازگشت به بالا