السنوار: تنها در صورت توقف جنگ، حاضر به مذاکره هستیم

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که رهبر حماس شب گذشته پیامی برای میانجی‌گران عرب ارسال کرده و در آن پیش‌شرط‌هایی برای مشارکت در مذاکرات تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، پیامی را برای میانجی‌گران عربی (مصر و قطر) ارسال کرده است. طبق این گزارش، السنوار اعلام کرده که تیم مذاکره‌کننده حماس تنها در صورتی در مذاکرات شرکت خواهد کرد که عملیات نظامی ارتش اسرائیل در غزه متوقف شود.

تا کنون هیچ واکنشی رسمی از سوی حماس، مصر، یا قطر به این گزارش منتشر نشده است. در همین راستا، حماس روز یکشنبه در واکنش به «بیانیه سه‌جانبه» مصر، قطر، و آمریکا تأکید کرد که هرگونه طرح جدید باید بر اساس مذاکرات قبلی باشد و نباید مذاکرات تازه‌ای آغاز شود.

این جنبش همچنین از میانجی‌ها خواست که مفاد توافق شده در مذاکرات دوم جولای (۱۲ تیر) را اجرایی کنند و اعلام کرد که آغاز مذاکرات جدید یا طرح پیشنهادهای تازه تنها به عنوان پوششی برای تجاوزگری‌های اسرائیل عمل می‌کند.

گفتنی است که مصر، قطر، و آمریکا در تاریخ ۱۳ مرداد از رژیم اسرائیل و حماس خواسته بودند تا مذاکرات خود را در تاریخ ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند. منابع عربی نیز خبر داده‌اند که مذاکرات آتش‌بس غزه و توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی قرار است روز پنجشنبه در دوحه، قطر برگزار شود.

 

 

سازمان ملل: نتوانستیم نقاط مشترک کافی برای آغاز مذاکرات رسمی جهت حل مساله قبرس پیدا کنیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا