هشدار یونیسف درباره وضعیت بحرانی آب و بهداشت در غزه

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) درباره وخامت اوضاع در غزه هشدار داده و اعلام کرده که تداوم جنگ باعث آسیب شدید به زیرساخت‌های آب و بهداشت در این منطقه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو ، یونیسف درباره بحران انسانی در نوار غزه هشدار داده و تاکید کرده است که تداوم جنگ، شبکه آبرسانی و بهداشتی این منطقه را در آستانه فروپاشی قرار داده است. «سلیم اوویس»، سخنگوی یونیسف در منطقه دیرالبلح، اعلام کرد که جاری شدن آب فاضلاب در خیابان‌ها به وضوح نشان‌دهنده وخامت وضعیت بهداشتی است.

بر اساس گزارش‌های اخیر یونیسف، اوضاع انسانی در غزه به شدت نگران‌کننده شده و میلیون‌ها نفر از دسترسی به ملزومات اساسی همچون آب، غذا و خدمات بهداشتی محروم شده‌اند. این سازمان همچنین اعلام کرده که نتایج مطالعات انجام‌شده در ماه‌های ژوئن و ژوئیه نشان‌دهنده وجود ویروس فلج اطفال در فاضلاب غزه است و به فوریت نیاز به واکسیناسیون عمومی این بیماری در منطقه دارد.

یونیسف همچنین اعلام کرده است که هیچ فردی در غزه هنوز واکسن فلج اطفال دریافت نکرده و خواستار آتش‌بس فوری برای اجازه ورود واکسن‌ها به این منطقه شده است. وضعیت وخیم بهداشتی در پی آواره‌سازی‌های گسترده اخیر، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسهال و بیماری‌های پوستی را افزایش داده و نیاز به اقدامات فوری بین‌المللی را دوچندان کرده است.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز نسبت به پیامدهای آواره‌سازی‌ها و دستورات تخلیه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کرده که بیش از ۷۵ هزار نفر در خان یونس از خانه‌های خود رانده شده‌اند. «لوئیز واتریج»، مسئول ارشد ارتباطات آنروا، اعلام کرد که مردم غزه در شرایطی به سر می‌برند که از آب، غذا و کمک‌های پزشکی محروم هستند و زندگی روزمره‌شان تحت تاثیر دمای بالای هوا قرار گرفته است.

وزارت بهداشت به طور جدی بر رفع کمبود اقلام دارویی و آمادگی مراکز درمانی تمرکز کند
هم اکنون بخوانید

او تصریح کرد: «این مردم تمامی دارایی‌های خود را از دست داده‌اند و در حالی که کودکانشان با ظرف‌های خالی آب در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، آب به یکی از ارزشمندترین دارایی‌ها در غزه تبدیل شده است.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا