تاکید ایران بر حق اقدام متقابل در برابر تجاوزات صهیونیستی

ضمن تلاش برای توقف درگیری ها در غزه

وزیر امور خارجه ایتالیا و سرپرست وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تلفنی به بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای پرداختند. این گفت‌وگو بر تداوم همکاری‌ها و تلاش‌ها برای توقف درگیری‌ها در غزه متمرکز بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو ، «آنتونیو تایانی»، وزیر امور خارجه ایتالیا، و «علی باقری»، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، در تماس تلفنی خود به بررسی روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای پرداختند. باقری در این گفت‌وگو با اشاره به سابقه روابط ایران و ایتالیا، تداوم این گفت‌وگوها را برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف ضروری دانست.

باقری همچنین به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و گسترش درگیری‌ها به سایر کشورهای منطقه اشاره کرد و نگرانی خود را از اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل، از جمله حمله به سفارت ایران در دمشق و حملات به مناطق مسکونی در بیروت، ابراز داشت. او تاکید کرد که این اقدامات نقض آشکار حاکمیت کشورهای سوریه، لبنان و ایران است و جمهوری اسلامی ایران حق انجام اقدامات متقابل را برای خود محفوظ می‌داند.

آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، نیز در این گفت‌وگو بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و ادامه گفت‌وگوها درباره مسائل منطقه‌ای تاکید کرد. او همچنین از ابتکارعمل جدیدی که توسط مصر، قطر و آمریکا برای تحقق آتش‌بس در غزه مطرح شده، حمایت کرده و خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای کمک به توقف جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه شد.

 

 

مخالفت وزارت کشور با تاسیس حزب «ایران قوی»/ ممنوعیت استفاده از عنوان «گام دوم انقلاب» در نام تشکل‌های سیاسی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا