مخالفت فلسطین با شروط اسرائیل برای بازگشایی گذرگاه رفح

تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای گشایش مشروط گذرگاه رفح مخالفت دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای گشایش مشروط گذرگاه رفح مخالفت کرده است. طبق گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی پیشنهادی برای گشایش گذرگاه رفح تحت مدیریت غیرنظامیانی که وابسته به سرویس‌های امنیتی فلسطین نباشند، مطرح کرده است.

این پیشنهاد همچنین شامل ممنوعیت برافراشتن پرچم فلسطین در گذرگاه رفح و مرزها می‌شود. رژیم صهیونیستی همچنین اصرار دارد که در اطراف این گذرگاه و محور فیلادلفیا باقی بماند و برای بازرسی و بازجویی مداخله کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین به این پیشنهاد اعتراض کرده و به توافق ۲۰۰۵ برای ازسرگیری فعالیت گذرگاه رفح پایبند است و خواستار عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از این گذرگاه است.

در مذاکرات آینده، که با مشارکت مصر، قطر و ایالات متحده برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا با حماس برگزار خواهد شد، رژیم صهیونیستی چندین خواسته را مطرح کرده است. خواسته‌های رژیم صهیونیستی شامل کنترل بر محور فیلادلفیا و اطمینان از عدم باقی ماندن حماس در گذرگاه رفح است. عبارت «مکانیسم نظارتی» در این خواسته‌ها گنجانده نشده اما ممانعت از ورود نیروهای حماس به شمال نوار غزه به روشی که دو طرف درباره آن توافق کنند، تضمین خواهد شد.

 

 

 

تلاش بیشتر شورای امنیت برای جلوگیری از وقوع جنگ
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا