حمایت آمریکا و ۴ کشور اروپایی از اسرائیل در برابر ایران

سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک که امروز دوشنبه منتشر شد، به گفت‌وگو در مورد وضعیت در خاورمیانه اشاره کرده و حمایت کامل خود از تلاش‌های مستمر برای کاهش تنش‌ها و رسیدن به آتش‌بس و توافق برای آزادی گروگان‌ها در غزه را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، در این بیانیه آمده است: «ما حمایت کامل خود را از تلاش‌های برای کاهش تنش‌ها و رسیدن به آتش‌بس و توافق برای آزادی گروگان‌ها در غزه ابراز کردیم.» سران این پنج کشور غربی همچنین تأکید کردند که «زمان بیشتری برای از دست دادن وجود ندارد» و تمامی طرف‌ها باید به مسئولیت‌های خود پایبند بمانند.

در بخش ضد ایرانی بیانیه، آمریکا و متحدانش اعلام کرده‌اند: «ما حمایت خود را برای دفاع از اسرائیل در برابر ستیزه‌جویی ایران و حملات گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران ابراز کردیم.»

همچنین، بیانیه بدون محکوم کردن اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، از ایران خواسته است که تهدیدات نظامی خود علیه اسرائیل را کنار بگذارد و درباره تبعات جدی این تهدیدات نیز گفت‌وگو شده است.

این بیانیه در حالی صادر شده است که رژیم صهیونیستی نگران احتمال پاسخ ایران به ترور «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی سابق حماس در تهران است.

 

 

سیدحسن نصرالله: اگر اسرائیل جنگ را ادامه می‌داد، با فاجعه بزرگی روبه‌رو می‌شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا