گزینه پیشنهادی وزارت نفت در دولت چهاردهم دارای چه سوابقی است؟

رئیس‌جمهور، محسن پاک‌نژاد را به‌عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (یکشنبه، ۲۱ مرداد) در جلسه علنی مجلس، فهرست اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را برای بررسی و اخذ رأی اعتماد معرفی کرد. در این فهرست، محسن پاک‌نژاد به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت به نمایندگان مجلس معرفی شده است.

محسن پاک‌نژاد، متولد ۱۳۴۵ در تهران، دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری بوده و در این دوران نقش مؤثری در مدیریت منابع انرژی کشور ایفا کرده است.

پاک‌نژاد فعالیت حرفه‌ای خود را از دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد و در ادامه مسیر خود به وزارت نفت پیوست. وی در سمت‌های مختلفی از جمله مشاور وزیر نفت، رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی، مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی، و مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت خدمت کرده است.

پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ عضو هیئت‌مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ نیز به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت داشت. او همچنین مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران بوده است.

با توجه به تجربیات گسترده و سابقه طولانی پاک‌نژاد در حوزه انرژی، معرفی وی به‌عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم مورد توجه ویژه نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

توصیه‌های ۱۰ گانه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای تدوین برنامه هفتم
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 2 =

دکمه بازگشت به بالا