وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

عباس علی‌آبادی به عنوان گزینه اصلی وزارت نیرو از سوی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ مرداد) اسامی اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را اعلام کرد. در این لیست، عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت نیرو به مجلس معرفی شده است.

عباس علی‌آبادی متولد ۱۳۴۱ در اراک است و پیش از این ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر و وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشته است. وی دارای مدرک دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل و کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران است. علی‌آبادی همچنین در زمینه‌های مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز تدریس کرده است.

سوابق مدیریتی وی شامل فعالیت در جهاد سازندگی، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون۳، مدیرعاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیریت عامل گروه مپنا می‌باشد.

وی پیشتر به عنوان وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس یازدهم شد.

 

 

 

دفاع مقدس نقشی ماندگار از هنرمندی ملت ایران است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا