عفو بین‌الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی در جنایاتش استفاده می‌کند

تحقیقات سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در دو حمله به نوار غزه در ماه اکتبر که منجر به شهادت ۴۳ غیرنظامی شد، از سیستم تسلیحات هدایت‌شونده ساخت آمریکا استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو ، طبق گزارشی که سازمان عفو بین‌الملل منتشر کرده، قطعاتی از تسلیحات ساخت آمریکا در میان خرابه‌های خانه‌های ویران‌شده در محله دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه کشف شده است.

سی‌ان‌ان گزارش داد که اسرائیل از مجموعه وسیعی از سلاح‌ها و مهمات آمریکایی استفاده می‌کند، اما گزارش عفو بین‌الملل یکی از اولین تلاش‌ها برای پیوند دادن مستقیم یک سلاح آمریکایی به حمله‌ای خاص است که باعث کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی شده است.

عفو بین‌الملل می‌گوید که کارشناسان تسلیحات و تحلیلگران تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های ثبت‌شده از منازل ویران‌شده را بررسی کرده‌اند و به قطعاتی از سیستم‌های تسلیحات ساخت آمریکا برخورد کرده‌اند.

گزارش این سازمان اشاره می‌کند که در پی این دو حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه اکتبر، ۱۹ کودک، ۱۴ زن و ۱۰ مرد فلسطینی به شهادت رسیدند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اعلام کرده است که این وزارتخانه در حال بررسی گزارش عفو بین‌الملل است و گفته: «ما به‌طور صریح در گفت‌وگوهایمان با رهبران اسرائیلی اعلام کرده‌ایم که به شدت نگران محافظت از جان غیرنظامیان هستیم. ما از اسرائیل انتظار داریم که نه تنها اهداف “مشروع” را در نظر بگیرد بلکه به قوانین درگیری‌های مسلحانه نیز پایبند بماند.»

پنتاگون نیز اعلام کرد که در حال بررسی گزارش سازمان عفو بین‌الملل است.

ظریف: قطعنامه‌های شورای امنیت نه همه‌چیز است نه کاغذپاره
هم اکنون بخوانید

این اظهار نظرها در حالی مطرح می‌شود که ایالات متحده از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده و به‌رغم فشارهای جهانی و افکار عمومی، همچنان به حمایت از صهیونیست‌ها و توجیه جنایات این رژیم ادامه می‌دهد.

در تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی، مدرسه التابعین در مرکز شهر غزه که بسیاری از آوارگان در آن اسکان داشتند، در زمان اقامه نماز صبح هدف قرار گرفت و بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند. سخنگوی دفاع مدنی غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی آوارگان را که در حال اقامه نماز صبح در مدرسه بودند، با سه موشک هدف قرار داد و بمباران این مدرسه باعث شهادت ۹۰ درصد از آوارگان شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا