حمله موشکی حزب الله به شمال اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای ظهر امروز (یکشنبه) از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که چند موشک ضد زره از خاک لبنان به سمت شهرک «نطوعه» در منطقه «الجلیل غربی» پرتاب شده است. با این حال، این رسانه‌ها گزارش دادند که در پی این حمله، آژیرهای خطر در برخی مناطق به صدا درنیامد، اگرچه در «متات» در الجلیل غربی آژیرهای هشدار فعال شده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد که یکی از موشک‌های حزب‌الله به خانه‌ای در نطوعه اصابت کرده است. علاوه بر این، رسانه‌های این رژیم از وقوع آتش‌سوزی در جنوب شهرک «کریات شمونه» در نتیجه اصابت موشک‌های حزب‌الله خبر داده‌اند. برخی منابع نیز گزارش دادند که چند موشک به سمت پایگاه «الراهب» در الجلیل غربی شلیک شده است.

شبکه المیادین همچنین گزارش داد که یک موضع نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک «متات» در منطقه «الجلیل علیا» هدف حمله موشکی از خاک لبنان قرار گرفته است.

از آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. حزب‌الله لبنان توقف جنگ غزه را شرط اصلی خود برای توقف حملات علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان، به ویژه پس از ترور «فواد شکر» فرمانده ارشد این جنبش، به یکی از نگرانی‌های اصلی شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی تبدیل شده است. به گزارش رسانه‌های عبری، ده‌ها شهرک در شمال این مناطق به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق به شهر ارواح تبدیل شده‌اند. ساکنان این مناطق از عدم توجه کابینه نتانیاهو به بحران امنیتی در شمال اراضی اشغالی انتقاد کرده و می‌گویند که به حال خود رها شده‌اند.

استعفای نخست‌وزیر سریلانکا
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =

دکمه بازگشت به بالا