با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دولت چهاردهم بیشتر آشنا شوید

امروز نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد تا فرآیند بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد برای وزرا آغاز شود. در این لیست، دکتر محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، محمدرضا ظفرقندی، متولد ۱۳۳۷ در تهران، پزشک و فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی در سال ۱۳۵۵ وارد رشته پزشکی دانشگاه تهران شد و در دوران جنگ ایران و عراق به عنوان جراح داوطلب در جبهه‌ها حضور یافت. پس از بازگشت از جنگ و تکمیل دوره‌های تخصصی، به مقام استادیاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران رسید و بعدها دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گذراند.

ظفرقندی در طول دوران حرفه‌ای خود مسئولیت‌های مهمی را بر عهده داشته است، از جمله ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران و ریاست سازمان نظام پزشکی در دو دوره. همچنین او به عنوان عضو هیأت امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی، رئیس مرکز تحقیقات تروما و جراحی بیمارستان سینا، و رئیس انجمن جراحی عروق ایران فعالیت داشته است.

اکنون با معرفی او به عنوان وزیر بهداشت، همه نگاه‌ها به برنامه‌هایی است که ظفرقندی به مجلس ارائه خواهد کرد. وزارت بهداشت به عنوان یکی از حساس‌ترین وزارتخانه‌ها که با سلامت ۸۰ میلیون ایرانی سر و کار دارد، همواره مورد توجه ویژه‌ای بوده است. باید دید که آیا ظفرقندی می‌تواند حمایت نمایندگان مجلس را جلب کند و سکان هدایت این وزارتخانه را در دست بگیرد یا خیر.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره مؤلفه های مهم در طراحی مالیات بر عایدی سرمایه
هم اکنون بخوانید

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =

دکمه بازگشت به بالا