گزارش واشنگتن پست از نگرانی اسرائیل نسبت به ناتوانی در برابر حملات موشکی ایران

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده است که رژیم صهیونیستی پس از ترور اسماعیل هنیه، با نگرانی‌های فزاینده‌ای نسبت به ناتوانی در دفع حملات موشکی احتمالی ایران مواجه شده است. این نگرانی‌ها به دلیل انزوای بیشتر اسرائیل در منطقه و عدم تمایل کشورهای عربی برای حمایت از آن شدت یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی با نگرانی‌های جدی نسبت به حملات موشکی احتمالی ایران مواجه است. این نگرانی‌ها پس از ترور اسماعیل هنیه، که به عنوان مذاکره‌کننده ارشد حماس شناخته می‌شد، افزایش یافته است.

به نوشته این روزنامه، برخی مقامات اسرائیلی و آمریکایی از احتمال ناتوانی سامانه‌های دفاعی اسرائیل در مقابله با حملات گسترده و هماهنگ ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالی است که در حمله قبلی ایران به اسرائیل، کشورهای عربی با هدایت آمریکا به تل‌آویو کمک کرده بودند.

واشنگتن‌پست افزوده است که اسرائیل نسبت به زمان حمله قبلی ایران، اکنون در وضعیت منطقه‌ای بسیار منزوی‌تری قرار دارد. همچنین، مخالفت بنیامین نتانیاهو با آتش‌بس یا تبادل اسرا با حماس به عصبانیت مقام‌های آمریکایی و کشورهای عربی منجر شده است، زیرا آنها معتقد بودند مذاکرات به مرحله حساسی رسیده بود.

این روزنامه همچنین اشاره کرده که کشورهای عربی در تلاش هستند خود را از دور بعدی خشونت‌ها دور نگه دارند. به عنوان مثال، اردن و عربستان سعودی اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند حریم هوایی آن‌ها به منطقه جنگی تبدیل شود، و مصر نیز صراحتاً اعلام کرده که در ائتلافی برای مهار حملات موشکی احتمالی ایران مشارکت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد اسرائیلی این مواضع علنی کشورهای عربی را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرده است، چرا که می‌تواند بر توانایی رژیم صهیونیستی در مقابله با تهدیدات ایران تأثیر بگذارد.

انتقاد انجمن جامعه باستان‌شناسی ایران از مرمت «دژ رشکان»
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا