حمایت اتحادیه اروپا از فراخوان قطر، مصر و آمریکا برای آتش‌بس در غزه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که توافق آتش‌بس در غزه به کاهش تنش‌های منطقه‌ای و کاهش رنج مردم فلسطین کمک خواهد کرد و بروکسل از فراخوان قطر، مصر و آمریکا برای دستیابی سریع به این توافق حمایت می‌کند.

به گزارش اعتماد نو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (جمعه) اعلام کرد که بروکسل به فراخوان واشنگتن، قطر و مصر برای برقراری آتش‌بس و آزادسازی اسرا در جنگ غزه پیوسته است.

بورل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «اتحادیه اروپا نیز به فراخوان مصر، قطر و ایالات متحده برای نهایی کردن هرچه سریع‌تر توافق آتش‌بس و آزادسازی اسرا می‌پیوندد.»

وی در ادامه تأکید کرد: «ما حمایت کامل خود را از میانجی‌گری این کشورها برای پایان دادن به این چرخه تحمل‌ناپذیر رنج اعلام می‌کنیم. این توافق همچنین راه را برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای هموار خواهد کرد.»

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این کشور به همراه قطر و ایالات متحده بیانیه‌ای صادر کرده‌اند که در آن از رژیم صهیونیستی و حماس خواسته شده است تا مذاکرات آتش‌بس را در روزهای ۱۴ و ۱۵ اوت از سر گیرند. رهبران این سه کشور همچنین آمادگی خود را برای ارائه یک طرح نهایی جهت دستیابی به آتش‌بس اعلام کردند.

 

 

 

ترامپ دیگر توافق هسته‌ای ایران را تایید نمی‌کند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا