تبریک رئیس‌جمهوری به حسن یزدانی؛ مدال نقره المپیک و رکورد تاریخی تختی

حسن یزدانی با کسب مدال نقره در بازی‌های المپیک پاریس، به رکورد تاریخی یک طلا و دو نقره جهان پهلوان غلامرضا تختی رسید و به عنوان یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران در تاریخ المپیک شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، ورزش ایران در ۱۹ دوره از بازی‌های المپیک شرکت کرده و برخی ورزشکاران ایرانی موفق به کسب بیش از یک مدال طلای المپیک شده‌اند. حسن یزدانی، که در صورت قهرمانی در المپیک پاریس می‌توانست به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در بازی‌های المپیک تبدیل شود، به دلیل مصدومیت نتوانست به این هدف برسد. با این حال، او با رکورد یک طلا و دو نقره، در کنار جهان پهلوان تختی، به عنوان یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران در المپیک شناخته می‌شود.

حسن یزدانی در کارنامه خود یک مدال طلای المپیک ریو ۲۰۱۶ و دو نقره المپیک‌های توکیو ۲۰۲۰ و پاریس ۲۰۲۴ را به ثبت رسانده است. وی همچنین با ۱۰ مدال جهانی و المپیک، رکورددار کشتی ایران به شمار می‌رود.

در پی موفقیت یزدانی، رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، با تبریک به حسن یزدانی نوشت: «حسن یزدانی، پسر عزیزم، مردانه جنگیدی، دستت طلا. تو «تا پای جان، برای ایران» را معنا بخشیدی. کسب مدال المپیک مبارک‌مان باشد.»

 

 

 

پیانیچ: دوست دارم در یک پروژه مهم باشم و اسکودتو را ببرم/ بارسلونا با ژاوی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا