اردوغان: اسرائیل با حملاتش به فلسطین و لبنان قصد افزایش تنش‌ها را دارد

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با امیر قطر تأکید کرد که تل‌آویو با حملات خود به سرزمین‌های فلسطین و لبنان قصد دارد تنش‌ها را در منطقه تشدید کند و ترور شهید هنیه نشان‌دهنده عدم تمایل تل‌آویو به آتش‌بس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو  رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، امروز -پنجشنبه- در کاخ ریاست جمهوری این کشور از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، استقبال کرد.

طبق گزارش منابع خبری ترک‌زبان، این دیدار خصوصی که بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید، پشت درهای بسته برگزار شد و موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دیوان امیری قطر اعلام کرد که در این دیدار، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه وضعیت غزه، مورد گفتگو قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه، در این ملاقات علاوه بر روابط دوجانبه ترکیه و قطر، حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و تحولات منطقه‌ای و جهانی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اردوغان در این دیدار به امیر قطر گفت: «اسرائیل با ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، دوباره نشان داد که قصدی برای آتش‌بس ندارد و ترکیه همچنان به تلاش برای دستیابی به صلح و آرامش پایدار در منطقه ادامه خواهد داد و تلاش‌های خود برای رسیدن به آتش‌بس از طریق مذاکرات با قطر را افزایش خواهد داد.»

شهید اسماعیل هنیه بامداد دهم مرداد ماه سال جاری، در جریان سفر خود به تهران برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، توسط رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که اسرائیل با حمله به سرزمین‌های فلسطین و لبنان در تلاش است تا تنش‌ها را در منطقه افزایش دهد و جامعه بین‌المللی باید اقدامات مؤثری برای توقف این تجاوزات که اخیراً افزایش یافته است، انجام دهد.

ترامپ در واکنش به نخست‌وزیری جانسون: او عالی خواهد بود
هم اکنون بخوانید

در ادامه، اردوغان به امیر قطر اظهار داشت: «ترکیه مصمم است که همکاری‌های خود با قطر را به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، تجاری و فرهنگی به سطح بالاتری ارتقا دهد و همبستگی میان دو کشور را با اقدامات تقویت کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا