پزشکیان خطاب به مکرون: غربی‌ها حمایت از صهیونیست‌ها را فوراً متوقف کنند

رئیس‌جمهور ایران: غربی‌ها حمایت از صهیونیست‌ها را متوقف کنند تا از ناامنی در منطقه جلوگیری شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو ، رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به تماس تلفنی «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، که از تشدید تنش‌ها در پی ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، ابراز نگرانی کرده و درخواست خویشتن‌داری از ایران داشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی را محفوظ می‌دارد و تأکید کرد که اگر غربی‌ها واقعا به دنبال جلوگیری از ناامنی در منطقه هستند، باید فوراً حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

پزشکیان، رئیس‌جمهور، افزود که جمهوری اسلامی ایران همیشه برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه تلاش کرده، اما رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه خود علیه مردم بی‌دفاع غزه و ترور شهید هنیه به دنبال ایجاد آتش‌افروزی در منطقه است. او همچنین از رفتار منفعلانه آمریکا و کشورهای غربی در قبال این اقدامات انتقاد کرد و گفت که این کشورها به جای محکومیت، از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

پزشکیان تأکید کرد که تا زمانی که رژیم صهیونیستی با حمایت سیاسی، مالی و تسلیحاتی از سوی غرب به اقدامات جنایتکارانه ادامه دهد، منطقه و جهان شاهد ثبات و امنیت نخواهند بود. او افزود: اگر آمریکا و کشورهای غربی واقعا به دنبال جلوگیری از جنگ و ناامنی در منطقه هستند، باید فروش سلاح و حمایت از رژیم صهیونیستی را فوراً متوقف کنند و این رژیم را وادار به توقف حملات و پذیرش آتش‌بس کنند.

رئیس‌جمهور در پایان گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش برای استقرار صلح و امنیت جهانی است، اما در برابر تعدی به منافع و امنیت خود هرگز سکوت نخواهد کرد.

در یک انتخابات درون حزبی؛ السنوار در یک قدمی رهبری حماس در غزه
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا