"اصحاب امام زمان در عصر ظهور" در کتابفروشی‌ها

"اصحاب امام زمان در عصر ظهور" در کتابفروشی‌ها


به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه دوران حیات و امامت امام زمان(عج) به سه دوره غیبت صغری، غیبت کبری و عصر ظهور تقسیم می‌شود، یاران حضرت نیز به همین سه دوره تقسیم می‌شوند.


در کتاب «اصحاب امام زمان(عج) در عصر ظهور» به فلم شیخ نجم الدین طبسی و تحقیق سیدمحمد ناصر حیدری باتوجه به روایات نقل شده از حضرات معصومین به بحث و بررسی پیرامون تعداد اصحاب، ویژگی‌های ایشان، ملیت و معرفی اسامی اصحاب امام زمان(عج)، پرداخته و به سوالات و شبهاتی که در این خصوص وارد شده است پاسخ داده می‌شود.


احادیثی در مورد اصحاب امام زمان:


امام علی (ع): آن‌ها مردانی هستند که خدا را آنان که شایسته است می‌شناسند و آنان به وحدانیت خداوند آنچنان که حق وحدانیت است اعتقاد دارند.


امام صادق (ع): آنان در دل شب، از خشیت خداوند مانند مادران جوان از دست داده ناله می‌کنند، شب‌ها را با عبادت به صبح می‌رسانند و روزها را با روزه به پایان می‌برند. آنان مردان شب زنده‌داری هستند که زمزمه نمازشان مانند صدای کندوی زنبوران به گوش می‌رسد. شب‌ها را با شب زنده‌داری سپری می‌کنند و بر فراز اسب‌ها خداوند را تسبیح می‌گویند.


امام علی (ع): گروهی از مردان الهی دور او گرد می‌آیند دعوتش را بر پای می‌دارند و یاری‌اش می‌کنند آن‌ها وزیران او هستند که سنگینی مسائل کشوری را برعهده می‌گیرند و او را در مسئولیت بزرگی که خداوند به عهده‌اش گذاشته یاری می‌کنند.


امام جواد (ع): آنگاه که عدد مورد نظر یاران حضرت کامل شد، به اذن خدای بزرگ قیام می‌کند و بی‌درنگ به کشتار دشمنان خدا و دین خدا دست می‌یابد تا خدای بزرگ خشنود گردد. خداوند به دست اینان طاغوت‌ها و جباران را نابود می‌سازد و آنان را بر شرق و غرب عالم مسلط می‌کند.

عقب‌گرد اقتصاد در سایه کاهش قدرت خرید، ناآرامی‌ها و قطعی اینترنت
هم اکنون بخوانید


کتاب «اصحاب امام زمان در عصر ظهور» نیز با مراجعه به منابع دست اول و معتبر سعی کرده است تا با تقسیم دوران مختلف به صورت عصر ظهور، غیبت کبری و غیبت صغری؛ یاران امام زمان را نیز تقسیم‌بندی و این چهره‌ها را معرفی کند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا