نتایج متناقض نظرسنجی‌ها درباره محبوبیت بایدن و ترامپ

نتایج متناقض نظرسنجی‌ها درباره محبوبیت بایدن و ترامپ


به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، یک نظرسنجی نشان داد که محبوبیت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا به بالاترین سطح خود در حدود به یک سال گذشته رسیده است.


این در حالی است که نظرسنجی دیگری نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از بایدن و معاونش پیشی گرفته است.


بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شبکه «ان پی آر- پ بی اس»، میزان محبوبیت بایدن پس از سخرانی وی درباره وضعیت اتحادیه به ۴۶ درصد افزایش یافته است که بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۲ است.


طبق این نظرسنجی تایید عملکرد بایدن در میان دموکرات‌ها از ۸۵ درصد در ژانویه به ۸۸ درصد رسیده و محبوبیت او در میان مستقل‌ها از ۳۲ درصد به ۳۶ درصد افزایش یافته است.


همچنین محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در میان جمهوری‌خواهان از ۱۳ درصد در ماه گذشته به ۱۵ درصد در ماه فوریه افزایش یافت که بالاترین سطح در نظرسنجی‌های انجام شده در دوران ریاست جمهوری او به شمار می‌رود.


این نظرسنجی همچنین حاکی از افزایش اعتماد در میان دموکرات‌ها پیش از تلاش بایدن برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ بود.


اما در نظرسنجی دیگری که توسط دانشگاه هاروارد با انجام شد، ترامپ در رویارویی های فرضی برای انتخابات ۲۰۲۴ از بایدن و «کاملا هریس» معاونش پیشی گرفته است.


طبق این نظرسنجی، ۴۶ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که اگر انتخابات ۲۰۲۴ امروز برگزار شود به ترامپ رای می‌دهند و تنها ۴۱ درصد از بایدن حمایت کرده‌اند، ۱۳ درصد هم گفتند که هنوز از انتخاب خود مطمئن نیستند یا در حال حاضر نمی‌دانند چه کسی را انتخاب خواهند کرد. 

نامه چند سناتور آمریکایی به گروسی درباره ایران
هم اکنون بخوانید


همچنین با اختلاف بیشتری نسبت به بایدن، ۴۹ درصد به ترامپ و ۳۹ درصد به هریس رأی خواهند داد.


 


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا