محمدعلی باشه‌آهنگر: هر آنچه که می‌سازم‌ درصد بالایی از آن برایم رخ داده است

محمدعلی باشه‌آهنگر: هر آنچه که می‌سازم‌ درصد بالایی از آن برایم رخ داده است


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی باشه آهنگر در ابتدای این نشست اظهار داشت: نسخه اصلی فیلم حدود ۱۹۰ دقیقه خواهد بود و به علت این که تاکیدی وجود داشت که فیلم به جشنواره امسال برسد، نسخه ای ۱۳۰ دقیقه ای به جشنواره ارائه شد و تلاش می شود تا در ادامه فیلم به صورت کامل در معرض دید مخاطبین قرار گیرد.


در بخش دیگر این نشست علیرضا زرین‌دست (فیلمبردار) اظهار داشت: بدون شک انگیزه بسیاری داشتم ولی آنچه که ما دچارش بودیم این بود که حتما فیلم به جشنواره برسد و یک‌ جاهایی هم مجبور بودیم با محدودیتی که وجود داشت کنار بیاییم.


در ادامه حسین باشه‌آهنگر (بازیگر) اظهار داشت: فکر‌ میکنم برای یک بازیگر یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که برایش میتواند جذاب باشد این است که عزیزی را از دست بدهد و بودن در این فضا واقعا جذاب است. من امروز برای اولین بار بود که فیلم را دیدم.


در ادامه فرد (بازیگر) اظهار داشت: فکر میکنم آنقدر همه چیز کامل اتفاق افتاد که هر حرفی می‌تواند به اثر جادویی اثر خلل ایجاد کند و به همین دلیل فکر میکنم که فقط باید به فیلم زمان دهیم.


در ادامه فرید قبادی (بازیگر) اظهار داشت: دومین همکاری با سید حامد حسینی خیلی خوب بود. من از عاشقان سرو زیر آب هستم که همیشه با آن لذت میبردم، سر صحنه آقای زرین‌دست را دیدم و واقعا کیف کردم.


در ادامه حمید باشه‌آهنگر (تدوینگر) اظهار داشت: مراحل خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم که خیلی در ادبیات نمی‌گنجد، تدوینی که شما می‌بینید در یک فرصت ده روزه طی شد و موازی با تدوین صداگذاری، ساخت انیمیشن، جلوه‌های کامپیوتر و‌ موسیقی بود که همه چیز در ده روز اتفاق افتاد. در ده روز گذشته شاید پنجاه بار سینمامتروپل را دیدم.

«محله چینی ها» دوباره فیلم سینمایی می‌شود
هم اکنون بخوانید


در ادامه کامران خلج (طراح چهره‌پرداز) نیز اظهار داشت: این دومین همکاری من با آقای آهنگر بود، بسیار خوشحالم که توانستم در این پروژه در کنار دوستان و به خصوص آقای زرین‌دست باشم. 


باشه‌آهنگر (کارگردان) در بخش دیگری از این نشست گفت: به نظرم فیلم آنقدر پیچیدگی خاصی ندارد که متوجهش نشویم. به نظرم فراتر از هر چیزی فرهنگ و هنر است که میتواند قلب‌ها و روح‌ها را به هم نزدیک کند.


وی افزود: این یک درام است با داستانک‌های مختلف که هر کدام در راستای داستان اصلی پیش می‌روند. سکانس پایانی تیتراژ نهایی است که دلالت امروز دارد و حدود بیش از پنجاه سال از یک مکان را روایت می‌کند و فکر‌ میکنم که باید بیشتر درباره این مکان صحبت می‌کردیم.


در ادامه حسینی درباره دلیل مخالفت با اهدای سیمرغ مردمی گفت: اگر من چنین قدرتی داشته باشم خوب است. مخالفتی نداشتیم، مسئله این است که در جلسه‌ای دبیر جشنواره و رییس سازمان سینمایی هم حضور داشتند و گفتند که احتمالا ما امسال نمی‌توانیم سیمرغ مردمی داشته باشیم. چیدمان فیلم‌ها برای رای مردمی مناسب نبود و باید تغییراتی اعمال می‌شد و من در نهایت گفتم که ممکن است فیلم به جشنواره نرسد و اینکه ما در سانس آخر اکران شویم قطعا به جایزه مردمی نمی‌رسیم و رای به مخالفت دادم.


در ادامه کارگردان درباره مخاطبان فیلم و عدم موفقیت دو فیلم قبلی باشه‌آهنگر در گیشه اظهار داشت: هر فیلم مخاطب خود را دارد، اگر سرو زیر آب در شرایط بهتری اکران می‌شد قطعا مخاطب خود را پیدا میکرد ولی در شرایط بدی به اکران رسید و سرو زیر آب یک سند تاریخی درباره معراج شهدای مرکز اهواز است و این یک پژوهش تصویری مهم است. در جهان همه جور فیلمی ساخته می‌شود، فیلم آینه تارکوفسکی اکران شد و یک منتقد به تارکوفسکی گفت که من فقط در سالن سینما ماندم و همه سالن را ترک کردند، تارکوفسکی در پاسخ گفت من فقط برای همین یک مخاطب فیلم را ساختم. البته من خاک پای تارکوفسکی هم نمی‌شوم.

صوت / شب سوم محرم؛ حضرت رقیه (س)
هم اکنون بخوانید


حامد حسینی (تهیه‌کننده) درباره بودجه ۲۷ میلیارد تومانی فیلم‌ گفت: این برآورد غلط است، من به یک نکته‌ای در حوزه برآورد باید بگویم که این مسئله هزینه در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس این اطمینان را می‌دهم که هر آنچه برای سینمای دفاع مقدس از خزانه کل برداشته می‌شود دو برابرش برمی‌گردد. نهادهای مختلف از خزانه کل تخصیص بودجه‌ای می‌گیرند و برای فیلم‌ها هزینه می‌کنند و هیچ فیلم دفاع مقدسی وجود ندارد که به خزانه کل آسیب و ضرر بزند. درآمد این بخش چون تضمین شده است حاکمیت از آن دفاع می‌کند.


باشه‌آهنگر درباره عدم استفاده از منبع موسیقی‌های استفاده شده در فیلم اظهار داشت: اسامی تمامی فیلم‌ها و موسیقی‌هایی که در فیلم وجود دارد در تیتراژ هست ولی آقای حسینی این را حذف کرد و ما باید این نکته را می‌نوشتیم که قطعا اضافه خواهد شد.


کارگردان فیلم درباره ارجاع به فیلم «سینما پارادیزو» گفت: ما تلاش کردیم ارجاعی وجود نداشته باشد، سینما و هنر در هر شرایطی چون ایجاد درام می‌کند حساسیت‌هایی را به‌وجود می‌آورد، فیلم‌های زیادی درباره سینما ساخته شده و ممکن است بخشی از این نکات درست باشد.


وی در پایان اظهار داشت: این قصه واقعی است و برای من هم اتفاق افتاده و هر آنچه که من می‌سازم‌ درصد بالایی از آن برای من رخ داده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =

دکمه بازگشت به بالا