کتاب «رفیق الزائر» به چاپ چهارم رسید

کتاب «رفیق الزائر» به چاپ چهارم رسید


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، چاپ چهارم کتاب «بررسی معیار امامت و رهبری در قرآن» اثر سیدمحمدرضی مصطفوی نیا، رسول دهقان ضاد و اسعد کعبی است که در دانشگاه باقرالعلوم (ع) تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۱۶ صفحه منتشر شد.


کتاب حاضر به منظور کمک مسافران و زائران کشورهای عربی به ویژه کشور عراق در دو بخش تالیف شده است: در بخش اول، لغات و اصطلاحات پرکاربرد مورد نیاز مسافران در موقعیت‌های مختلف به دو شکل عربی فصیح قابل استفاده در تمامی سرزمین‌های عربی است و لهجه عراقی آمده است تا از رهگذر آن، مسافر و زائر بتوانند مطالب و خواسته‌های خود را منتقل کند؛ همچنین سخن مخاطب خود را بفهمد.


بخش اول به مکالمه‌های مختلف به لهجه عراقی اختصاص دارد به گونه‌ای ماهرانه تنظیم شده است. در اولین گام عبارت‌های تعارف و احوالپرسی ذکر شده که کاملاً مشابه کتاب‌های معتبر مکالمه به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی می‌باشد.


در این بخش، فرد بعد از یادگیری عبارت‌های احوالپرسی ضمایر و اسماء اشاره را می‌آموزد که در معرفی خود و افراد همراهش در یک محیط خارجی دچار مشکل نشود. زبان‌آموز پروسه یادگیری خود را با فراگرفتن عبارت‌های پرسشی ادامه می‌دهد و سپس می‌آموزد چطور در مورد محل قرار گرفتن اماکن مختلف و همچنین زمان سؤالاتی را از مخاطب خود بپرسد. مخاطبین این کتاب می‌توانند نام وسایل و ادوات مختلف منزل را فرا بگیرد تا هنگام خرید، مشکلی برای انتقال مفاهیم نداشته باشد یا اینکه این مشکل حداقل برسد.

«روحن، شکوه خاموش» و یک جایزه تازه
هم اکنون بخوانید


در گام بعد خواننده می‌تواند با تابلوهای مختلف آشنا شود تا مبادا ناآشنایی با این علائم برای فرد دردسرآفرین شود، ضمن آشنایی با این علائم می‌تواند به فرد برای طراحی چهره مناسب از فرهنگ و تمدن ایرانی کمک کند. بعد از آشنایی و تابلوها، نوبت به رزرو بلیط در دفاتر جهانگردی و سپس ورود به فرودگاه می‌رسد. در این بخش کلیدی‌ترین و کاربردی‌ترین عبارت ذکر شده است. ضمناً دو حالت «خروج از مرزهای هوایی» و «ورود به مرزهای هوایی» مورد بررسی قرار گرفته است.


بعد از فرودگاه، نوبت به ایستگاه قطار می‌رسد که فرد در این بخش می‌تواند عبارت‌های مخصوص خرید بلیط و سوال در مورد زمان رسیدن قطار، شماره کوپه و واگن و غیره فراگیرد.


یکی دیگر از موقعیت‌هایی که مسافران مواجه می‌شود، حضور در هتل است. فرد در این بخش عبارت‌های مخصوص به اجاره کردن یک اتاق و مسائل مربوط به آن را فرا می‌گیرد.


از دیگر موضوعاتی که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است می‌توان به کرایه کردن تاکسی، حضور در رستوران و سفارش دادن غذا، حضور در بازار و خریدن سوغات، حضور در میوه فروشی و سوپرمارکت و قصابی و غیره اشاره کرد.


قسمت مکالمه‌ها که در این کتاب ذکر شده، شامل دو بخش می‌باشد که در نخستین بخش سؤالات مشتری و در بخش دوم جواب‌های احتمالی متصدی آمده است.


در بخش دوم نیز تلاش شده است جایگاه‌های زیارتی – سیاحتی کشور عراق مخاطب شناسانده شود و زائران و مسافران با مطالعه آن بتوانند با شناخت بیشتری به این مناطق سفر کنند.

انجام دو پرواز فوق العاده به فرودگاه نجف برای بازگرداندن ایرانیان
هم اکنون بخوانید


در این بخش به معرفی شهرهای مهم کشور عراق از جمله نجف اشرف، کوفه، کربلا، بغداد، کاظمین، سامرا، حله، کفل و بصره پرداخته شده است.


علاقمندان برای بهره‌مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − دو =

دکمه بازگشت به بالا