ظرفیت معابر تهران، پاسخگوی حجم افزایشی خودروها نیست

ظرفیت معابر تهران، پاسخگوی حجم افزایشی خودروها نیست


به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، مصطفی زینی‌وند، رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص پارک خودروها اظهار کرد: اگر بخواهیم موضوع توقفات وسایل نقلیه را تشریح کنیم با یک محاسبه ساده به آن می‌پردازیم. به این ترتیب که می‌دانیم هر سال ۸۷۶۰ ساعت است که مسافت متوسطی که یک خودرو در سال طی می‌کند بیست هزار کیلومتر می‌باشد.


وی افزود: اگر میانگین سرعت یک خودرو را ٤٠ کیلومتر بر ساعت حساب کنیم مدت زمان متوسط حرکت یک خودرو در سال ٤٠٠ ساعت است که مابقی آن مدت زمان توقف یک خودرو می‌باشد یعنی ۸۳۶۰ ساعت در سال به صورت میانگین یک خودرو نیاز به پارک دارد.


این مقام ارشد پلیس راهور گفت: این محل پارک می‌تواند در محل سکونت مالک یا راننده باشد و یا می‌تواند در محل کار وی و یا جایی که مراجعه می‌کند باشد.


رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: پس این محاسبه نشان می‌دهد ما در کلانشهرها و یا در شهر تهران که مرکز توسعه نیز هست، با توجه به گسترش شهر نشینی و با توجه به افزایش سرانه مالکیت خودرو به سمتی می‌رویم که به جای انسان محوری به سمت خودرو محوری گام بر میداریم.


وی گفت: این افزایش خودروها باعث می شود که ظرفیت شبکه معابر جوابگوی تقاضای نباشد یعنی عرضه و تقاضا با هم هیچ تناسبی ندارند و باعث می‌شود که یک سری مشکلات را در سطح معابر داشته باشیم.

استانداری‌ها در حوزه طرح اقدام ملی مسکن ورود جدی‌تر می‌کنند
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =

دکمه بازگشت به بالا