ساپینتو: با این وضعیت داوری، قهرمان نمی‌شویم/ یزدانی اعتماد مرا سلب کرده و بهتر است برود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل ملوان انزلی در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: فردا یک بازی سخت دیگر است. یک ملوان متفاوت مقابل ماست و تیمی بهتر از نیم‌فصل اول است. آنها در دفاع منظم و فشرده هستند و در بازی‌های قبل هم خوب نتیجه گرفته‌اند. ملوانی‌ها دو بازی را برده‌اند و سیر صعودی دارند و تیم شان بهتر و بهتر می‌شود. آنها می‌خواهند امتیازات بیشتری بگیرند و فکر می‌کنم در چهار، پنج بازی اخیر گلی دریافت نکرده‌اند؛ در مقابل بازیکنان ما هم با انگیزه خواهند بود، اگرچه برای ما هم بازی سختی خواهد بود و باید صبور باشیم. باید تحرک زیاد داشته باشیم و سریع بازی کنیم و وقتی هم فرصت داشتیم، گل بزنیم. در مقابل تیم‌های اینچنینی باید کارآمدتر بازی کنیم تا نتیجه دلخواه را به دست بیاوریم.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظرش آیا بازی با ملوان می‌تواند پلی برای استقلال جهت بازگشت به رقابت در صدر جدول باشد؟ گفت: ما در دو بازی اخیر خوب بازی کردیم اما متأسفانه نتیجه خوبی در بازی آخر نگرفتیم و به چیزی که لایقش بودیم، نرسیدیم. وضعیت ما در جدول چیزی نیست که جایگاه واقعی ما باشد و امتیازهای‌مان واقعی نیست! همان‌طور که قبلاً گفته‌ام؛ اشتباهات داوری امتیازاتی از ما گرفت. هیچ‌کس هم درباره این مسائل صحبت نمی‌کند و انگار این مسائل طبیعی است. وقتی من می‌گویم ما لایق امتیازهای بیشتری هستیم، دروغ نمی‌گویم. ما تنها تیمی هستیم که زیاد تحت تأثیر تصمیمات اشتباهات داوری قرار گرفتیم. با این‌گونه تصمیمات ما نمی‌توانیم قهرمان شویم؛ باید با تیم ما منصف‌تر باشند، چون سطح فوتبال ما لایق احترامی بیشتر از این‌ها است.

«با این صحبت‌ها یعنی از قهرمانی با استقلال ناامید شده‌اید؟» سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال تصریح کرد: من همچنان امیدوارم اما اگر داوری‌ها این‌طور ادامه پیدا کند و از ما امتیاز بگیرند، این اتفاق غیرممکن است. هیچ تیمی مقابل ما بهتر از ما نبوده است. حتی در آن بازی که به تراکتور باختیم؛ حریف بازی خوبی انجام نداد. بازی بهتر با امتیاز گرفتن متفاوت است. مقابل سپاهان و تراکتور در جام حذفی هم ما خوب بازی کردیم و لایق بیشتر از این‌ها بودیم.

ساپینتو در خصوص آخرین وضعیت سیاوش یزدانی و سجاد شهباززاده و حضور این دو بازیکن در لیست مازاد، توضیح داد: من خیلی به یزدانی فرصت دادم؛ اصلاً تصمیم من به خاطر اشتباه پنالتی نبود؛ به خاطر اشتباهات پشت سر هم بود که بیشتر هم روی ضربات ایستگاهی اتفاق افتاد. حالا زیاد تیم‌های حریف هم نتوانستند گل بزنند اما من انتظار بیشتری از او داشتم. بازیکن با تجربه‌ای مثل او از من خواست که اعتماد به نفس بیشتری به او بدهم؛ من هم او را به عنوان کاپیتان راهی زمین کردم و باید به من کمک می‌کرد اما واقعاً اطمینان و اعتمادم نسبت به او سلب شد. این موضوع را به او هم گفتم. بعدش هم می‌خواستیم فضا ایجاد کنیم تا بازیکن دیگری جذب کنیم. ما هم ۲۴ ساعت وقت داریم که این کار را انجام دهیم.

امکان معاوضه فیرمینو و رابیو میان یوونتوس و لیورپول
هم اکنون بخوانید

وی افزود: نکته دوم این است که برای آینده او هم بهتر است که برود و بازی کند اما ما می‌خواهیم این فضا خالی شود تا به استقلال کمک شود. من از تیم الانم خیلی راضی‌ام اما مثل مربیان دیگر وقتی می‌توانید ارزش تیم‌تان را بیشتر کنید، طبیعی است که این کار را انجام می‌دهید. آن‌طور که از مدیرعامل شنیدم؛ او مشکل‌سازی می‌کند و برای فسخ قرارداد کمک نمی‌کند. آمانوف هم خوشحال نیست و می‌خواهد بازی کند. من هم قبول می‌کنم که می‌خواهد بازی کند اما باید یاد بگیرد و پیشرفت کند. برای او هم آرزوی بهترین‌ها را دارم. موضوع این بازیکن هم هنوز با باشگاه تمام نشده است تا فضایی ایجاد شود که بازیکن جدید جذب کنیم. این دو نفر بازیکنانی هستند که من در مورد آنها با باشگاه صحبت کرده‌ام و می‌خواهم که بروند. تا الآن فقط بحثم این دو بازیکن بوده است. [در واقع ساپینتو تصریح می‌کند که درباره شهباززاده صحبتی با باشگاه استقلال نداشته است] یک بازیکن دیگر هم بود که می‌خواست به صورت قرضی جدا شود اما رفتن او برای ما فضا ایجاد نمی‌کند. مدتی است که من با مدیرعامل جلسه داشته و در مورد لیست ورود و خروج صحبت کرده‌ایم. این موضوع طبیعی است. نه تنها در مورد بازیکنان خارجی، بلکه در مورد بازیکنان ایرانی هم صحبت کردم. ایشان [مدیرعامل] اینها را می‌دانند و از خیلی وقت پیش هم این موضوع را می‌دانند. اگر این سهمیه‌ها را بتوانیم به دست بیاوریم به نظرم می‌توانیم به تیم کمک کنیم. ما دو جام در پیش رو داریم؛ وقتی می‌دانیم بعضی بازیکنان مهم را به دلیل مصدومیت از دست می‌دهیم و راه حلی نداریم؛ خیلی سخت است که سطح تیم را در یک اندازه نگه داریم. امیدوارم در ۲۴ ساعت آینده این مشکلات برطرف شود؛ چون باور داریم هم می‌توانیم قهرمان جام حذفی و هم لیگ برتر شویم.

سرمربی استقلال در واکنش به این سوال که تیمش با تساوی مقابل تراکتور و سپاهان همچنان امیدوار به قهرمانی باقی می‌ماند اما با شکست در این دو بازی عملاً امیدها برای قهرمانی خیلی کمرنگ شده است و آیا این موضوع را قبول دارد یا نه؟ خاطرنشان کرد: الان شما مربی شدید؟ چه می‌گویید؟ شما دیدید که چه اتفاقاتی افتاد. بازی را دیدید؟ بازی تحت کنترل ما بود. یک بازیکن مقابل چهار بازیکن در محوطه جریمه؛ پشتش به دروازه بود و نمی‌توانست گل بزند؛ وقتی یک بازیکن شما چنین تصمیمی می‌گیرد، فهمش برای من سخت است. از من چه انتظاری دارید؟ اگر به من بگویید مثلاً ما دفاعی بازی کردیم و عقب‌نشینی کردیم تا نتیجه را نگه داریم و بعد گل خوردیم، آن وقت به شما حق می‌دهم که این حرف را بزنید. بعضی چیزها را باید بفهمید که چرا باختید. ما فقط مشکلات انفرادی داشتیم که باعث شد ببازیم. پنالتی‌ای هم روی محبی رخ داد و ما از نظر نتیجه بالا بودیم. در نیمه دوم هم خیلی بهتر از حریف بازی کردیم. من هیچ‌وقت برای مساوی بازی نمی‌کنم و فقط برای برد بازی می‌کنم.

سلتیک قهرمان لیگ برتر اسکاتلند شد
هم اکنون بخوانید

ساپینتو درباره اینکه آیا پیش از بازی با سپاهان نیز از عملکرد سیاوش یزدانی ناراضی بوده است و چرا او را در این بازی به میدان فرستاده و حتی بازوبند کاپیتانی را به این بازیکن داده است؟ عنوان کرد: ما انتخاب زیادی برای آن پست نداشتیم. عارف غلامی بیرون بود، روزبه چشمی می‌توانست در آن پست بازی کند اما هافبک بازی کرد. سیاوش به خاطر تجربه‌ای که داشت و از من فرصت خواسته بود به میدان برود. حتی مقابل تیم تراکتور هم از او راضی نبودم اما با وجود این به من گفت که لایق این است که به او فرصت بیشتری بدهم. من هم نمی‌خواهم بازیکن دیگری از پَُست دیگر بیاورم و در آن پست سازگارش کنم. به همین دلیل خواستم که یک فرصت دیگر به او بدهم و حتی کاپیتانی را به او دادم؛ در حالی که ارسلان مطهری و قایدی را داشتم. راضی نبودم و وقتی اعتمادم از یک بازیکن سلب شود به آن بازیکن این موضوع را می‌گویم. فردا هم اگر او را بگذارم، می‌گویند چرا روزبه چشمی را نگذاشتید و می توانستید از دفاع دیگری استفاده کنید. بعضی وقت‌ها باید از دست بدهید تا به دست بیاورید.

وی در مورد آخرین وضعیت مصدومیت عارف غلامی، ابوالفضل جلالی و سیدحسین حسینی، گفت: فردا خواهیم دید!

سرمربی استقلال درباره اینکه اکنون درخواست او از فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه و نیازش برای موفقیت تیم چیست؟ عنوان کرد: صحبت‌های داخلی بین من و مدیرعامل و بازیکنان تیم است. نیاز من فقط بردن و سه امتیاز است.

ساپینتو در خصوص اینکه در چه پستی نیاز به بازیکن دارد و شنیده می شود علاقه‌مند به جذب ریکاردو آلوز از تیم تراکتور است، گفت: هنوز نگفته‌ام نیاز دارم. من گفتم هر مربی، نه تنها من؛ اگر امکانش باشد که کیفیت تیمش را بالا ببرد، من هم دوست دارم امکان این کار را داشته باشم. فکر می‌کنم دیشب پنجره نقل و انتقالات ما باز شده اما هنوز فضا و سهمیه نداریم. تا الآن فقط امکانش وجود دارد؛ در زمان مناسب اگر لازم باشد به این سوال جواب می‌دهم.

«گفته می‌شود شخصاً با هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور تماس گرفته و در مورد ریکاردو آلوز صحبت کرده‌اید». وی در واکنش به طرح این موضوع گفت: من به او زنگ نزدم؛ نمی‌خواهم در مورد مسائلی که اشتباهاً در مورد من گفته می شود، صحبت کنم و توضیح دهم. من شخصاً به هیچ‌کس زنگ نزدم، این واقعیت است. نمی‌خواهم در مورد چیزهایی که به واقعیت تبدیل نشده‌اند، صحبت کنم. اگر این امکان وجود داشته باشد، می‌توانیم بعداً در مورد آن صحبت کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا