امروز

شنبه, ۸ بهمن , ۱۴۰۱

  ساعت

۲۰:۴۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

اجتماعی

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین برنامه‌های این شرکت برای واردات و خرید واگن مترو از خارج از کشور گفت: مهمترین برنامه شرکت مترو برای واردات واگن همان قرارداد تامین ۶۳۰ واگن[…]


هدایت بساط‌گستران مترو از روی سکو به سمت لابی ایستگاه‌ها/ اولین واگن‌های قرارداد با چین، حداقل ۱۵ ماه بعد از ارائه پیش‌پرداخت وارد کشور می‌شود


مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین برنامه‌های این شرکت برای واردات و خرید واگن مترو از خارج از کشور گفت: مهمترین برنامه شرکت مترو برای واردات واگن همان قرارداد تامین ۶۳۰ واگن از چین است که از سال‌های گذشته، مطرح بوده و اخیرا دولت متعهد شده است که مبلغ پیش‌پرداخت این قرارداد را تامین کند. 


وی افزود: هنوز مبلغ پیش‌پرداخت قرارداد تهیه ۶۳۰ واگن از چین از طرف دولت تامین نشده است، اما از زمانی که بتوانیم این مبلغ را به طرف چینی بپردازیم، بین ۱۵ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا اولین واگن‌های مربوط به این قراداد وارد کشور شود و تا پنج سال بعد از آن نیز واردات این واگن‌ها ادامه خواهد داشت. 


برای تامین واگن از بخش خصوصی، به دنبال مشارکت هستیم نه اجاره 


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با تاکید بر لزوم تامین مبلغ پیش‌پرداخت قرارداد تهیه ۶۳۰ واگن توسط دولت گفت: این قرارداد واردات صد درصدی محسوب نمی‌شود، زیرا در قراردادی که با طرف چینی امضا کرده‌ایم، ذکر شده است که ابتدا پکیج‌های اولیه واگن‌های مربوط به این قرارداد وارد ایران شود و بعد این واگن‌ها در داخل کشور مونتاژ شود و در نهایت واگن‌های آماده‌شده وارد خطوط مترو شود؛ بنابراین واگن‌های مربوط به این قرارداد درصدی از مراحل بومی‌سازی را طی می کند، اما اساسا زمانی اجرای این قرارداد آغاز خواهد شد که ما بتوانیم مبلغ پیش‌پرداخت تامین ۶۳۰ واگن را به طرف چینی بپردازیم. 


وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره این که آیا متروی تهران برنامه‌ای برای واردات واگن‌های استیجاری در دستور کار دارد یا خیر، عنوان کرد: در این زمینه صحبت‌هایی انجام شده است، اما هنوز هیچ بحث جدی مطرح نیست. البته شرکت مترو برای تامین واگن‌های مورد نیاز خود برنامه‌هایی برای مشارکت با بخش خصوصی دارد، اما هنوز توفیقی در بستن قرارداد مربوط به برنامه‌های مشارکتی نداشته‌ایم. البته در این برنامه‌ها نیز قرار نیست که واگن‌ها به صورت اجاره‌ای تامین شوند، بلکه به دنبال آن هستیم که بخش خصوصی واگن‌های مورد نیاز ما را در قالب قراردادهای مشارکتی تامین کند. 


بساط‌گستران مترو از روی سکو به سمت لابی ایستگاه‌ها هدایت می‌شوند 


درستی همچنین درباره جزئیات طرح ساماندهی بساط‌گستران در متروی تهران توضیح داد: قرار است طرحی را ابتدا به صورت پایلوت در ایستگاه میدان محمدیه و سپس در ۱۰ تا ۱۲ ایستگاه شلوغ دیگر مترو برای ساماندهی بساط‌گستران اجرا کنیم که براساس آن، پهن کردن بساط دستفروشی روی سکوهای مترو ممنوع خواهد شد. البته همین حالا تعداد اندکی از این افراد روی سکوها بساط پهن می‌کنند و بیشتر آنها در راهروها و لابی‌های ایستگاه‌های مترو مشغول به فعالیت هستند. در طرح ما نیز قرار است این افراد دیگر روی سکوها حضور نداشته باشند و به صورت ساماندهی‌شده و منظم صرفا در لابی‌ها و قسمت‌هایی از ایستگاه مستقر شوند که مزاحمتی برای شهروندان نداشته باشد. 


وی در پایان تصریح کرد: در طرح ساماندهی بساط‌گستران قرار نیست با دستفروشان مترو برخورد قهری داشته باشیم، بلکه معتقدیم دستفروشان باید به نحوی ساماندهی شوند که مشکلی برای تردد مسافران مشکلی ایجاد نکنند، زیرا ایجاد مزاحمت برای مسافران خط قرمز ماست و ما در طرح ساماندهی بساط‌گستران قرار است با این اتفاق مقابله کنیم، نه با اصل پدیده دستفروشی در مترو. 


انتهای پیام/

image_printنسخه چاپی
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کنکور ۱۴۰۲
حال و هوای خرید کریسمس در تهران

افزایش امتیاز معلمان استثنایی

افزایش امتیاز معلمان استثنایی

افزایش امتیاز معلمان استثنایی