تا ۸ سال آینده به رقم‌تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت می رسیم/ افزایش۹۰۰ هزار بشکه تولید؛ از مسیر ازدیاد برداشت

تا ۸ سال آینده به رقم‌تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت می رسیم/ افزایش۹۰۰ هزار بشکه تولید؛ از مسیر ازدیاد برداشت


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن خجسته مهر در مراسم انعقاد اولین قرارداد طرح احیای چاههای بسته و کم یازده نفتی با بیان اینکه از ۶ هزار حلقه چاه ۷۵۰ خلقه را ممیزی و غربال کردیم اظهار داشت: ترجیح ما انتخاب چاههای آسان برای ارائه بوده است.


وی افزود: کار وارد فرایند اخذ مصوبه از شورای اقتصاد شد و به ارزش ۵۰۰ میلیون لار به تصویب رسید.


مدیر عامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه رویدادهای کسب و کاری زیادی برگزار شد، گفت: بنا بر این شد که به هر شرکت دانش بنیان تا سقف ۵ حلقه چاه داده شود و امروز یکی از قراردادها به امضا می رسد. 


وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند شرکت‌های دانش بنیان در کنار صنایع بزرگ قرار بگیرند و شرکت ملی نفت ایران در این زمینه پیش‌قدم بوده است. این بزرگ‌ترین رویداد فناورانه در این بخش است و تا رسیدن به چشم‌انداز راه طولانی در پیش داریم.


معاون وزیر نفت تاکید کرد: یکی دیگر از موفقیت‌هایی که به ثمر نشست، فرهنگ استفاده از شرکت‌های دانش بنیان بود که شرکت‌های دانش بنیان این توان را دارند.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: باید طول عمر چاه‌ها را افزایش دهیم تا برداشت از یک مخزن نفتی در مدت بیشتری ادامه داشته باشد. برای نگهداشت توان تولید باید طول عمر چاه‌ها را افزایش دهیم.


وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در رفع موانع تولید از مخازن نفتی را حل کنند و وظیفه ما این است که این چالش‌ها را به موارد فناورانه تبدیل کنیم. شرکت‌های دانش بنیان برای انجام یک ماموریت بزرگ انتخاب شده‌اند.

برنت در پی اجماع اروپا برای تحریم نفت روسیه ۱۲۲ دلاری شد
هم اکنون بخوانید


خجسته تاکید کرد: تا ۸ سال آینده ۵.۷ میلیون بشکه نفت در ایران تولید خواهد شد که بخشی نگهداشت توان تولید فعلی کشور است که قرار است برای مدتی ادامه داشته باشد.


معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار بشکه مربوط به روش‌های ازدیاد برداشت خواهد بود، گفت: بخشی از این افزایش تولید نیز مربوط به حفاری و اکتشافات جدید خواهد بود.


وی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای مهم دیگر مشروط نکردن اقدامات به مسائل دیگر است، افزود: با رفع موانعی مانند تحریم یا برجام می‌توانیم کار را سریع‌تر به انجام برسانیم.


خجسته مهر تاکید کرد: در مسیر افزایش تولید مراحلی قرار دارد که حلقه اول اکتشاف، حلقه دوم حفاری، حلقه سوم تولید و بهره‌برداری و حلقه چهارم فرآورش است که چالش‌ها در هر حلقه شناسایی شده است.


معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ۱۶ مخزن عمیق در مناطق نفتخیز جنوب با فشار بالا داریم که تا کنون توسعه پیدا نکرده است، گفت: تاج سرچاهی ۱۵ هزار برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شد و از مرحله پایلوت گذشته و برای شرکت ملی نفت ایران تولید صنعتی می‌کند و دومین تاج سرچاهی در حال ساخت است.


وی با تاکید بر اینکه در بحث فشار افزایی در پارس جنوبی تحول اساسی صورت گرفته است، افزود: فشار افزایی سر چاه در میدان گازی پارس جنوبی در سمت قطر در مرحله طراحی است، اما در ایران کار طراحی و مطالعات پایه به اتمام رسیده و تولید ۲ کمپرسور در بخش خشکی با پیشرفت ۸۴ درصد و بخش ددیایی ۳۰ درصد پیشرفت دارد و سال آینده اجرا خواهد شد.

در ماجرای برجام به نظر می‌رسد دیگر کاری از دست قطر و عمان به عنوان میانجیگر برنمی‌آید/ اقدام اروپا علیه سپاه تبعات جدی برای تهران و غرب دارد
هم اکنون بخوانید


خجسته مهر ادامه داد: با اجرای این کار، در طولانی‌مدت تولید از پارس جنوبی را ادامه دهیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا